به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی نیری پور در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر، اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی و شنوایی دانش‌آموزان شهرستان اهر که گروه هدف حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در مقاطع اول ابتدایی، سوم متوسطه، اول متوسطه پایه اول و دوم می‌شود را از دهم تیرماه با همکاری تیم بهداشت و درمان و آموزش و پرورش آغاز کرده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر با اشاره به اینکه حدود یک‌سوم دانش‌آموزان برای بار اول در طرح غربالگری ویزیت شده‌اند، افزود: در راستای اجرای طرح غربالگری از دانش‌آموزان بیماریابی نیز صورت گرفته و دانش‌آموزانی که بیمار بودند و خبر نداشتند شناسایی‌شده‌اند.

وی اضافه کرد: شبکه بهداشت و درمان اهر در اجرای طرح غربالگری بینایی و شنوایی دانش‌آموزان در مقایسه با سایر شهرستان‌های آذربایجان شرقی با همکاری آموزش و پرورش توانسته به‌خوبی عمل کند.

نیرپور دفاع از آموزش و پرورش را وظیفه همگان دانست، گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش نمی‌تواند هزینه‌های مدارس را تأمین کند این مسئله تنها مختص آموزش و پرورش نیست بلکه بیمارستان اهر نیز با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر بابیان اینکه نزدیک به ۱۱ ماه کارانه پرسنل بیمارستان باقرالعلوم اهر هنوز پرداخت‌نشده است، بیان کرد: شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از بیمه‌ها نزدیک به ۱۸ میلیارد تومان طلبکار است.

انتهای پیام/