ابوالقاسم سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه اهر-تبریز اظهار داشت: آن‌چه که مورد خواست مردم برای چهاربانده کردن جاده اهر-تبریز بود تا حدودی به اتمام رسیده و ۹۰ کیلومتر از جاده اهر-تبریز چهاربانده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی از الحاق کمربندی جنوبی به طول ۶ کیلومتر به پروژه بزرگراه اهر-تبریز خبر داد و افزود: کمربندی جنوبی قبلاً جزو طرح نبود اما با رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی؛ کمربندی جنوبی به پروژه بزرگراه اهر-تبریز الحاق شد و این کمربندی را توانستیم سال ۹۸ به پروژه اضافه کنیم تا بتوانیم باند دوم کمربندی جنوبی را احداث کنیم.

وی بابیان این‌که باند دوم گردنه‌ی گویجه‌بئل تا سال ۹۸ حتی فاقد مطالعات بود، گفت: خوشبختانه نتایج پیگیری انجام مطالعات باند دوم گردنه‌ی گویجه‌بئل مثبت بود و در حال حاضر ۸۰ درصد عملیات خاکبرداری و ۳۰ درصد ابنیه‌های فنی این بخش از بزرگراه اهر-تبریز انجام شده است.

سلطانی با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی هریس اضافه کرد: شرایط نامناسب فصل‌کاری و شروع فصل سرما موجب شد تا پروژه تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی هریس زودتر تعطیل شود، در حال حاضر تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی هریس نزدیک به ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با مساعد شدن شرایط جوی؛ عملیات عمرانی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی هریس آغاز می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که پروژه‌های راه‌سازی شهرستان اهر و حتی آذربایجان‌شرقی در شرایط فعلی؛ بدون اعتبارات دولتی اجرا می‌شود، گفت: برای پروژه بزرگراه اهر-تبریز ۳۰ میلیارد تومان اوراق در اختیار ما گذاشته‌اند، در حالی که تنها ۶۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بزرگراه اهر-تبریز بدهی داریم حدود ۸ یا ۹ پیمانکار در پروژه بزرگراه اهر-تبریز داریم که به‌طور متوسط ۱۴ میلیارد و ۲۰ میلیارد تومان بدهی داریم.