مدد سمندری رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اهر از زمان نام‌نویسی داوطلبان انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: برای هر هفت صندوق اخذ رأی در اهر یک نفر بازرس سیار و برای هر سه نفر بازرس انتخابات یک نفر نیز به‌عنوان سربازرس انتخاب می‌شود.

وی بابیان اینکه برای ۲۱ صندوق اخذ رأی در شهرستان اهر اعم از صندوق‌های رأی‌گیری ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراها یک نفر سربازرس نظارت می‌کند، افزود: وظیفه بازرسان نظارت بر فعالیت‌های هیئت‌های اجرایی و عوامل اجرایی اگر کم و کاستی مشاهده شد اول به سربازرسان اعلام می‌کنند و سربازرسان به هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اعلام خواهند کرد.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اهر ادامه داد: با توجه به اینکه نام‌نویسی داوطلبان انتخابات در شهرستان اهر به اتمام رسیده و هیأت بازرسی انتخابات شهرستان آمادگی دارد تا به شکایات داوطلبان در زمینهٔ های رد و یا تأیید صلاحیت رسیدگی کند.

سمندری اضافه کرد: مسائل و مواردی که از سوی داوطلبان انتخاباتی به هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اهر اعلام می‌شود درصورتی‌که در حد اختیارات این هیأت باشد می‌تواند رسیدگی کند و همچنین از طرفی اگر خارج از اختیارات بود می‌توانیم به هیئت اجرایی و یا به مراجع استانی اعلام کنیم.

هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اهر آماده رسیدگی به شکایات داوطلبان و مردم است

وی با تأکید بر اینکه انتخابات پیش رو به لحاظ استقبال بی‌نظیر داوطلبان، انتخاباتی توأم با شور و شوق و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشد، گفت: حضور تک‌تک مردم در پای صندوق‌های رأی نشان‌گر علاقه مردم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده، چراکه همین مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی با لبیک‌گویی به فرمایشات امام خمینی(ره) بیش از ۹۸ درصد برای تشکیل حکومت اسلامی و مردمی آری گفتند.

رئیس هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اهر با اشاره به این‌که مدد سمندری، مرتضی گلچین و عزیز عزیزی به‌عنوان رئیس، دبیر و عضو هیأت بازرسی انتخابات اهر هستند، اظهار کرد: هیأت بازرسی انتخابات اهر با برگزاری جلسه‌ای از افراد آشنا به قوانین و مقررات، بی‌طرف و متعهد برای عضویت در هیأت بازرسی انتخابات اهر انتخاب می‌شوند.

سمندری تصریح کرد: انتخاب بازرسان و سربازرسان به‌منزله برگزاری انتخابات سالم و پرشور بوده که تا بتوانیم از هرگونه مشکل برای انتخاب شوندگان و انتخاب‌کنندگان به وجود نیاید و کسانی که به‌عنوان بازرس و یا سربازرس انتخاب خواهند شد از آموزش‌های هیأت بازرسی برخوردار می‌شوند.

وی بابیان اینکه نزدیک به ۴۰ نفر به‌عنوان اعضای هیأت بازرسی انتخابات شهرستان اهر، کارشناسان، دبیرخانه و سربازرسان انتخاب خواهد شد، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۴۰ شعبه اخذ رأی اعم از شهر و روستا برای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریسات جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس دهم و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/