به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت الله جواد حاجی زاده در همایش فن آوری های نوین در بخش کشاورزی شهرستان اهر، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علمی و فن آوری به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته و این پیشرفت ها حاصل پشتیبانی های امام راحل در اوایل انقلاب و بعد از ایشان مقام معظم رهبری تشویق کننده در جهت دست یابی به فن آوری های علمی بوده اند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه مهندسان و دانشمندان ایرانی استعداد خاصی در زمینه های علمی و فن آوری دارند، افزود: امروزه مهندسان و دانشمندان ایرانی تغییرات بسیاری در راستای رشد و زندگی مردم انجام داده اند در حالی که زمان های قدیم می توانستیم میوه جات را فقط در فصل تابستان مصرف کنیم ولی اکنون با وجود سردخانه های متعدد این امکان وجود دارد که مردم از انواع محصولات کشاورزی در فصل زمستان برخوردار شوند و این فن آوری ها حاصل تلاش های مهندسان است.

وی در ادامه بیان داشت: سلامتی انسان بیش از هر چیزی مورد توجه دین اسلام قرار گرفته و این خصوص برخی از خوراکی ها حرام و برخی ها حلال اعلام شده و در اصل مواردی که برای انسان ضرر دارد مسلماً دین اسلام مصروفات آن را حرام کرده است.

آیت الله حاجی زاده بابیان اینکه متاسفانه برخی ها دین اسلام را تنها نماز و روزه می دانند ولی نماز و روزه نیز مهم است اما هر چیزی به اندازه خود ضروری است، گفت: دین اسلام یعنی آیین زندگی، برای هر چیزی که از ذهن انسان خطور می کند اسلام حتی برای آن نیز برنامه جامعی دارد.

امام جمعه اهر با تاکید بر اینکه اداره کردن زندگی های امروزی نیازمند تغییرات علمی غیر مضرر است، خاطرنشان کرد: برخی کودها برای انسان مضرر و سرطلان زا است و نمی توان مواد غذایی طبیعی یافت، برخی میوه ها دارای ظاهری زیبا بوده ولی طعمی ندارد به دلیل این که شاید کودهای مورد استفاده برای این میوه ها نا مرغوب است.