به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سید رحیم حسینی در جلسه توجیهی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه پس از اتمام دوره شورایی سعی کنید تا در بین مردم جایگاهی داشته باشید، اظهار داشت: این حجم از بی‌پروایی و سر و دست شکستن برای عضویت در شورای اسلامی شهر اهر و تخریب دیگران موضوع عادی نیست و اگر به آخرت معتقدیم و دین و ایمان داریم در مطالبی که نشر می‌دهید خدارا گواه بگیرید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر با تاکید بر رفتار و گفتار منصفانه در قبال نهادهای نظارتی از سوی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر افزود: طبق قانون به ما گفته بودند تا کاندیداهای شورای شهر اهر را احراز صلاحیت کنیم و تمامی بررسی‌ها طبق مستندات انجام گرفته است، تصمیمات هیئت نظارت بر انتخابات دلیلی نمی‌شود دست به تخریب بزنید.

وی اضافه کرد: آن دسته از داوطلبانی که در بررسی صلاحیت‌شان در هیات‌های عالی نظارت استانی و مرکزی تایید یا ردصلاحیت شده‌اند ارتباطی به هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر ندارد، فرض کنیم هیات نظارت در بررسی صلاحیت داوطلبی دچار اشتباهاتی شده باشد ازاین‌رو باید اعضای هیات نظارت ترور شخصیت و تخریب شوند؟

حسینی بابیان اینکه برخورد با تخلفات و تبلیغات زودهنگام و تضییع حقوق دیگران به معنی این است که مجریان قانون را تخریب کنیم، گفت: وقتی دستگاه قضایی تایید می‌کند فردی مرتکب تخلفات بوده و دارای پرونده قضایی است، پس می‌توانیم بگوییم اشکالی ندارد چون آن فرد دارای مقام، صاحب نفوذ و … است پرونده او را نادیده بگیریم؟

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر با ذکر اینکه حفظ بیت‌المال و حق‌الناس در مقام شورای اسلامی شهر اهر انتظاری است که از منتخبان مردم می‌رود، ابراز داشت: شورای شهر محل معامله و زد و بند نیست؛ مثلاً فردی به شهرداری ۶۰ میلیون تومان بدهی دارد، چرا باید این ذهنیت را در او ایجاد کنیم اگر چند میلیون تومان به اعضای شورای شهر رشوه دهیم حق و حقوق شهرداری لازم به پرداخت نیست.

وی تاکید کرد: تاکنون ۵ دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در اهر برگزار شده؛ اما شهروندان از این نهادی که باید در خدمت مردم باشد و به نفع شهر و شهروندان تصمیم‌گیری کند خاطره خوشی ندارند، در این دوره حداقل ۷ نفر از داوطلبان به عضویت شورای شهر اهر انتخاب می‌شوند لااقل به گونه‌ای رفتار و عملکرد داشته باشید تا امید مردم اهر به نهاد شورای شهر زنده شود.

حسینی با تاکید بر اینکه ذهنیت‌ها از شورای شهر برای کسب درآمد و ثروت اشتیاق به عضویت در این نهاد مردمی را افزایش می‌دهد، گفت: متاسفانه تمامی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر به امید پیروزی در انتخابات و عضویت در و شورای شهر رقابت می‌کنند در حالی که شورای شهر اهر تنها ۷ کرسی دارد و جالب است افرادی که می‌دانند در بین مردم کمترین مقبولیت را دارند ولی خود را از هم‌اکنون پیروز رقابت‌های انتخاباتی می‌دانند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر اهر خطاب به داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اهر یادآور شد: اگر می‌گفتند شورای اسلامی شهر هیچ‌گونه منفعت مادی ندارد و صرفاً خدمت فی‌سبیل‌الله به مردم است وجداناً کدام یک از شما آقایان و بانوان راضی به رقابت در صحنه انتخابات شورای شهر و هزینه‌های کلان می‌شدید؟ باید قبول کنیم که خدمت صادقانه و فی‌سبیل‌الله ترغیب به حضور در این عرصه نمی‌کند.

خبر از: علی دایلاری اصل