اکبر فرج‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به این‌که پروژه‌های شاخص حوزه برق‌رسانی در شهرستان اهر هم‌مان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: در هفته دولت پروژه‌هایی به ارزش ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در شهرستان اهر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و پروژه شاخص برق‌رسانی به ۲ روستا بود که اعتباری بالغ‌بر ۲٫۵ میلیارد تومان هزینه کردیم.

وی افزود: یکی از وعده‌های ما به شهروندان اهری، تامین روشنایی ورودی جاده ورزقان بود که تاکنون پایه‌های آن را نصب کرده‌ایم و سعی‌مان بر این است تا پایان مهرماه روشنایی ورودی شهر اهر از سمت ورزقان را تامین و به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با ذکر این‌که خرید تجهیزات برای تامین روشنایی ورودی اهر از سمت مشگین‌شهر به مناقصه داده شده است، گفت: تامین روشنایی جاده کلیبر نیز بعد از روشنایی ورودی جاده مشگین‌شهر در اولویت شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی بوده که به ترتیب، پروژه‌ها عملیاتی می‌شود.

فرج‌نیا از تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی آهک هیدراته، قند قانع و ۲ واحد فولاد در شهرک صنعتی اهر خبر داد و گفت: زیرساخت افزایش ظرفیت نیروی برق شهرک صنعتی اهر با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در حال انجام است تا بتوانیم در حوزه حمایت از تولید و اشتغال نقشی ایفاء کرده باشیم و با افزایش ۱۴ مگاواتی برق شهرک صنعتی و توسعه زیرساخت‌های آن، مشکلی در تامین برق صنایع نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به تقویت زیرساخت‌های حوزه برق بخش‌های صنعت و کشاورزی شهرستان اهر پاسخ منفی نمی‌دهد و عمده تلاش ما این است تا بتوانیم با توسعه زیرساخت‌های حوزه برق؛ گام‌های بلندی در حمایت از تولید و اشتغال برداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی بابیان این‌که در حوزه محرومیت‌زدایی از روستاهای استان، ۲۵ روستای زیر ۱۰ خانوار آذربایجان شرقی واجد شرایط اتصال به شبکه سراسری برق بودند، گفت: تاکنون ۱۲ روستای آذربایجان شرقی را در راستای محرومیت‌زدایی به شبکه سراسری برق متصل کرده‌ایم و ۱۳ روستای باقی‌مانده را نهایتاً تا دهه فجر سال‌جاری برق‌دار می‌کنیم.

فرج‌نیا بیان کرد: البته شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تمامی استان‌ها قانوناً ملزم به برق‌رسانی به روستاهای بالای ۲۰ خانوار هستند ولی ما به جهت محرومیت‌زدایی و کمک به مهاجرت معکوس در روستاهای استان؛ برق‌رسانی به روستاهای زیر ۱۰ خانوار را جزو برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم و از طرفی روستای بالای ۱۰ خانوار در آذربایجان شرقی نداریم که فاقد برق باشد.

وی همچنین از برق‌رسانی به روستاهای بالای ۵ خانوار سکونت دائم در آذربایجان شرقی خبر داد و یادآور شد: رفع ضعف ولتاژ بخش خواجه از توابع شهرستان هریس از پست ملکیان که در نزدیکی تبریز قرار دارد با اعتبار ۶ میلیارد تومانی اجرا می‌شود که جزو مهم‌ترین پروژه‌های حوزه برق استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که سعی‌مان بر این است تا بتوانیم تا پایان سال‌جاری؛ نزدیک ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌های حوزه برق آذربایجان شرقی جذب و پروژه اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا به امروز، حدود ۸۰ میلیارد تومان پروژه برق در شهرستان‌های آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسیده است.