به گزارش خبرنگار اهرامروز، چهارمین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر جهت بررسی برنامه‌های جشنواره نوروز در اهر برای ارزیابی فعالیت‌های انجام‌شده و پیگیری و هماهنگی برای انجام برنامه‌های آتی در محل اتاق جلسات شهرداری اهر برگزار شد.

میر جلال موسوی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اهر در ابتدا ضمن تشکر از اعضای حاضر به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده پرداخت و گفت: طبق برنامه، فراخوان نمایشگاه نوروز منتشر شده و امور مربوط به برپایی نمایشگاه در جوار میدان ارسباران در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه های انجام شده، گفت: مطابق زمان‌بندی جلسات قبل، برنامه تکم گردانی از سوی هنرمندان انجمن نمایش اهر شب گذشته در خیابان‌های مرکز شهر همزمان با شب چهارشنبه‌سوری اجرا و مورد استقبال همشهریان قرار گرفت.

 

راضیه عباسی نیز ضمن تمجید از برنامه فرهنگی تکم گردانی و تزئین خیابان طالقانی محدوده (بازار تاریخی اهر) خواستار نظافت خیابان‌های شهر در آستانه عید نوروز شد.

ابوالفضل بابایی دایلاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر اهر ضمن تشکر از برنامه‌های تدارک دیده‌ شده برای ایام نوروز گفت: به دلیل هشدارهای هواشناسی که در ایام نوروز نوید بارش داده‌اند، بهتر است مکان جایگزین مانند سینما برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شود تا شرایط نامساعد جوی باعث تعطیلی این نمایشگاه و برنامه های نوروزی نشود.

وی بابیان اینکه زیباسازی ورودی‌های شهر روند خوبی دارد، افزود: این کار باید با گل‌کاری و ساماندهی بیشتر ادامه یابد.

عضو شورای اسلامی شهر اهر به ویژه محوطه ابتدای کمربندی جنوبی در مقابل ورزشگاه ولیعصر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این محل مسیر گذر مسافران و گردشگران است و نیاز به زیباسازی دارد.

بابایی دایلاری مدرن سازی تبلیغات در شهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: شرکتی که اعضای آن نیز اهری هستند، در این زمینه فعالیت دارد و برای انجام این کار در اهر اعلام آمادگی کرده اند که در صورت نهایی شدن تحول خوبی درزمینهٔ تبلیغات شهری با دانشی نوین صورت می گیرد.

جعفر خضوعی از اصحاب رسانه و مطبوعات نیز در این جلسه ضمن تشکر از شهرداری و شورا در ورود به مسائل فرهنگی، گفت: برنامه فرهنگی تکم گردانی روز گذشته نشان داد که یک کار فرهنگی موفق کم از فعالیت‌های بزرگ عمرانی ندارد.

وی با ذکر اینکه بهتر است اجرای تکم گردانی در محلات نیز انجام شود، اجرای بی نقص برنامه های جشنواره نوروز را مورد تأکید قرار داد و گفت: بر اساس مصوبات جلسات جشنواره نوروزی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی زمان‌بندی اجرای موسیقی و نمایش برای نوروزگاه، برگزاری جشن روز جهانی تئاتر در هفتم فروردین، تولید شیرینی اهری و نان یئددی قات در ایام نوروز و عرضه آن در نمایشگاه، ارائه مواد غذایی مانند رشته دیزبین و غذهای سنتی مانند آبگوشت و انواع آش های محلی و اجرای جشن برای آنها، تهیه بروشور و تابلوی شناسنامه شهرستان اهر، راه اندازی کانال اطلاع رسانی نوروز ۹۷ اهر، پخت نان یوخا در نمایشگاه، پاک‌سازی پارک‌ها با مشارکت شهروندان در آستانه سال نو، استقبال از میهمانان در روز نخست نوروز و برنامه زیست محیطی ویژه روز ۱۳ فروردین به خوبی تنظیم و با حسن سلیقه انجام شوند.

الیاس ممی پور کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از رویکرد فرهنگی شهرداری اهر گفت: برنامه فرهنگی تکم گردانی کاری زیبا و محصول هماهنگی مسئولان و هنرمندان بود.

وی افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هماهنگی اجرای برنامه‌های موسیقی، شعرخوانی و برنامه های هنری دیگر در نوروزگاه اهر را انجام خواهد داد.

صمد علی اکبرزاده رئیس شورای اسلامی شهر اهر نیز در این جلسه بابیان اینکه برنامه فرهنگی تکم گردانی شور و شعف خاصی به شهر بخشید، عنوان داشت: با برنامه‌های در نظر گرفته‌شده توسط اعضای شورا و هماهنگی شهرداری در سال ۹۷ به امور فرهنگی تداوم ویژه‌ای خواهیم بخشید.

عباس برزگری و جعفر قلی زاده مسئولان اجرایی جشنواره نوروز ۹۷ شهر اهر نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده و در حال انجام این جشنواره به اعضای جلسه ارائه دادند.