احمد ابراهیمی در آستانه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی‌مان در گفتگو با خبرنگار اهرامروز، اظهار داشت: ۲۶ مردادماه یادآور جان‌فشانی، ایثارگری و مردانگی است که با صبر و استقامت خود در مقابل دشواری‌های دوران اسارت تاب آورده و امروز سرمشق ایثار و استقامت به شمار می‌روند.

وی بابیان اینکه آزادگان و جانبازان یادگاران زنده شهداء در دوران دفاع مقدس هستند، اظهار کرد: باید از وجود آزادگان سرافراز برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بهره برد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در این ایام ابراز داشت: ازجمله برنامه‌های متنوعی که برای سالروز ورود آزادگان در نظر گرفته‌شده می‌توان به برنامه بازدید آزادگان از معدن مس سونگون، کمپ گردشگری و مناطق دیدنی شهرستان ورزقان، غبارروبی مزار مطهر شهدا اهر و ورزقان در اشاره کرد.

ابراهیمی با اشاره به دیدار آزادگان با نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه شهرستان اهر عنوان کرد: یک دوره کلاس آموزش خانواده در قالب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و دیدار با تعدادی از آزادگان روستایی و شهری و درنهایت غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید آزاده غلامعلی سیفی که با حضور تعدادی از آزادگان سرافراز با حضور در روستای انجرد صورت خواهد گرفت.