به گزارش خبرنگار اهرامروز، حسین بگلری در حاشیه برگزاری جشن عاطفه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره “لبخند مهر بسته به مهر شما” به‌عنوان شعار جشن عاطفه‌ها در سال‌جاری انتخاب‌شده است، اظهار داشت: جشن عاطفه‌ها از جمله جشن‌هایی است که سالیان سال توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسری کشور در راستای تأمین نیازهای دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود.

وی افزود: جشن عاطفه‌ها صرفاً این‌طور نیست که یکسری از کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به نیازمندان افراد تحت پوشش کمیته امداد تحویل دهیم در واقع این جشن‌ها فرهنگ نوع‌دوستی و احسان و نیکوکاری را در بین اقشار مختلف مردم ترویج می‌دهد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر بابیان اینکه ترویج احسان و نیکوکاری در بین دانش آموزان و بزرگ‌سالان بزرگ‌ترین هدفی است که کمیته امداد آن را دنبال می‌کند، گفت: تأمین نیازهای دانش آموزان نیازمند تنها بخشی از اهدافی که کمیته امداد در جشن عاطفه‌ها در پی آن است و هدف اصلی این‌گونه جشن‌ها تقویت روحیه کمک به هم نوع است.

بگلری تصریح کرد: جشن عاطفه‌ها ضمن این‌که دامنه وسیع و زحمت زیادی دارد به‌طوری که شاید در عام این نگاه باشد که کمیته امداد چند روز مانده به بازگشایی مدارس جشن عاطفه‌ها برگزار می‌کند این‌طور نیست کمیته امداد حدوداً از اواخر مردادماه مقدمات برگزاری و برنامه‌های فرهنگی مختلفی جهت زمینه‌سازی برای برگزاری جشن عاطفه‌ها انجام می‌دهد و از طرفی هم به لحاظ سختی کار برخی ارگان‌ها و نهادها نیز در این امر کمیته امداد را یاری می‌کنند.

وی با ذکر اینکه اداره اوقاف و امور خیریه اهر در راستای تأمین نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند به یاری کمیته امداد می‌آید، ابراز داشت: لوازمی از قبیل لباس، کیف، کفش و لوازم‌التحریر که جزو نیازهای اصلی دانش‌آموزان بوده پس از جمع‌آوری طی مراسمی به دانش‌آموزان تحویل می‌شود و همچنین قرار است تا از محل اعتبارات دولتی و کمک‌های مردمی مبالغی به‌حساب دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد واریز شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اهر بابیان اینکه ۲۵ همکار کمیته امداد به جهت جمع‌آوری کمک‌های مردمی به خیرین و واحدهای تولیدی مراجعه می‌کنند گفت: جشن عاطفه‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارد و این تفاوت‌ها با برپایی پایگاه‌های سیار فرهنگی و اطلاع‌رسانی در اهر شکل‌گرفته است، این در حالی است که شاید کودکی توان کمک مالی نداشته باشد اما با نقاشی که می‌کشد و آن را به نیازمندی تقدیم می‌کند به‌نوعی ادای دین به کودکان نیازمند است.

بگلری با تأکید بر اینکه در جشن عاطفه‌های امسال جمع‌آوری ۲۴۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم را پیش‌بینی کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم فهیم و نوع‌دوست اهر ۱۸۰ میلیون تومان به دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت کمک کرده‌اند امسال هم پیش‌بینی کردیم که این رقم به تا ۲۴۰ میلیون تومان افزایش داشته باشیم.

وی با قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان اهر در حمایت از برنامه‌های کمیته امداد، یادآور شد: اصحاب رسانه و خبرنگاران اهر در راستای ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری تأثیرگذاری خوبی در جامعه داشته‌اند، امیدواریم در جشن عاطفه‌ها امسال کمیته امداد را یاری کنند.