سید محمدحسن آل‌هاشم در حاشیه بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره قیه (هارنا) شهرستان کلیبر گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز اظهار کرد: بیست و پنجمین جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره قیه (هارند) شهرستان کلیبر‎ امروز نیز مانند سال های قبل با همکاری و هماهنگی خاص بین ادارات و ارگان های منطقه برگزار شد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این گونه جشنواره ها ایجاد شادی  نشاط اجتماعی در جامعه عشایر است گفت: این گونه جشنواره ها علاوه بر ایجاد شادی و نشاط در جامعه عشایر موجب ایجاد فضایی سالم و شاد برای خانواده ها و حضور آنها از چند روز قبل در این منطقه شده که موجب خرسندی همگان است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با اشاره به شعار سال عنوان داشت: استفاده از کالای ایرانی که امسال توسط مقام معظم رهبری به این عنوان نامگذاری شده، از اهداف و خواست های اصلی جامعه عشایر بوده که نمونه عینی آن برای همگان قابل مشاهده است.

آل‌هاشم با بیان اینکه کلیه فعالیت های جامعه عشایری هم در راستای تولید ملی، کالای ایرانی با همت مضاعف است ابراز داشت: می توانیم بگوئیم که جامعه عشایری مصداق بارز و عینی شعارهای سال چند سال اخیر و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و در این راه اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی نیز همگام و هم راستا با این موضوع برنامه ریزی و حرکت کرده است.

وی با اشاره به برخی تولیدات کشاورزی و به‌ویژه دامی جامعه عشایری گفت: علاوه بر تولید محصولاتی مانند شیر، پنیر، کره، گوشت و … اخیر جامعه عشایری استان درزمینهٔ توریسم و اکو توریسم نیز فعال‌شده که همگام با واقعه تبریز ۲۰۱۸ با ایجاد کمپ‌های گردشگری همراه با طبیعت‌گردی مناطق عشایری و باسیاست گذاری‌های اداره کل در حال انجام است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی با بیا ن اینکه زیبایی‌های جامعه عشایری با هیچ‌چیز دیگری قابل قیاس نیست عنوان کرد: هرساله ده‌ها هزار نفر از مردم عزیز استان و کشورمان به دلیل برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه (هارند) شهرستان کلیبر به این منطقه می‌آیند و از مناظر طبیعی و زیبایی‌های زندگی عشایر بهره‌مند می‌شوند که جای خوشحالی و مسرت دارد.

انتهای پیام/