به گزارش خبرنگار اهرامروز، اجرای کلاس هرس درختان میوه توسط اداره ترویج جهاد کشاورزی شهرستان اهر انجام پذیرفت که این کلاس به مدت ۴ روز و با شرکت ۱۱۰ نفر از باغداران شهرستان برگزار شد.

در این کلاس آموزشی به دلیل تخصص در زمینه باغبانی به تدریس پرداخت و نکات فنی هرس و تغذیه باغات را طبق آخرین یافته های علمی و تجربی به شرکت کنندگان در این کلاس آموزش داد.

در مجموع ۴۴۰ نفر روز در این کلاس آموزش دیدند که برای آموزش دیدگان با اجرای کلای عملی بعد از کلاسهای تئوری با برگزاری آزمون، کارت مهارتی هرس اعطا خواهد شد تار در راستای اهداف کشاورزی و اجرای هرس صحیح در باغات اقدامات موثر صورت پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ضمن ابراز رضایت از استقبال باغداران منطقه گفت: این کلاسها هر ساله جهت افزایش دانش فنی باغداران برگزار می شود و مطالب غلمی جدید ارائه می گردد.

وی از کشاورزان و باغدران منطقه خواست تا با شرکت در این کلاسهای آموزشی و ترویجی ضمن ارتقاء فنی خود در پیشبرد اهداف کشاورزی پایدار که همانا افزایش راندمان تولید و افزایش بهره وری خود سعی و اهتمام داشته باشند.

اسدی گفت: امیدواریم باغداران و کشاورزان منطقه با ارتباط تنگاتنگ با کارشناسان این مدیریت که شبانه روز در خدمت منطقه هستند از این موقعیت استفاده کامل را ببرند و با تشکیل تشکل های تعاونی منسجم نسبت به رفع مشکلات پیش رو قدم های موثری بردارند.