به گزارش اهرامروز، سعید عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به این‌که از بدو شیوع ویروس کرونا، ۷۰۶۱ بیمار کرونایی در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شده‌اند، اظهار داشت: از مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر، تنها ۵۶ نفر از بیماران کرونایی به بیمارستان‌های تبریز ارجاع شده بودند.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر افزود: از مجموع بیماران کرونایی که در طول دو سال گذشته در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شده بودند، ۴۸۷ نفر فوتی داشتیم البته این آمار مختص به شهرستان اهر نیست بلکه در بین فوتی‌های کرونایی؛ از شهرستان‌های ارسباران نیز در بین فوتی‌ها هستند.

وی بابیان این‌که ۶۵۴۱ نفر از بیماران کرونایی بستری در بیمارستان باقرالعلوم اهر، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۰ بیمار کرونایی در بخش‌های بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری هستند که ۱۱ نفر از بیماران به دلیل وخامت اوضاع، در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند.

عبدی از بستری ۴ کودک و نوزاد مبتلا به کرونا در بخش کودکان بیمارستان باقرالعلوم اهر خبر داد و تصریح کرد: یک نوزاد ورزقانی کمتر از یک‌سال و کودک ۲ ساله اهری با علائم کووید-۱۹ و سویه اُمیکرون در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شده‌اند، این امر نشان می‌دهد که والدین باید بیش از پیش مراقب کودکان باشد.

مدیر بیمارستان باقرالعلوم اهر با ذکر این‌که از زمان شیوع ویروس کرونا، ۸۰ درصد تخت‌های بستری بیمارستان باقرالعلوم اهر در اشغال بیماران کرونایی بودند، یادآور شد: در طول دو سال گذشته، نزدیک به یک میلیون ثانیه دستگاه سی‌تی‌اسکن مورد استفاده قرار گرفته است؛ در واقع ۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر از دستگاه سی‌تی‌اسکن بیمارستان اهر استفاده کرده‌اند.

خبر از: علی دایلاری اصل