به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول صادقی در آیین تودیع و معارفه مدیر جدید آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه مدیر سابق آموزش و پرورش اهر مدیری مدبر و اخلاق مدار بودند، اظهار داشت: معمولاً در تکریم و معارفه مدیران عرف است که مدیران از عملکردهای خود گزارش می‌دهند اما آقای شجاعی با آن‌که عملکرد خوبی داشتند همه را به‌پای عملکرد همکاران فرهنگ نوشتند.

وی افزود: آموزش و پرورش شهرستان اهر یکی از اولین‌های نظام تعلیم و تربیت استان آذربایجان‌شرقی است و تداوم برنامه‌های مدیر سابق آموزش و پرورش اهر توسط مدیر جدید باعث پویایی بیش از پیش آموزش و پرورش می‌شود.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بسیاری از مدیران موفق، خوش‌فکر و عمل‌گرای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها تربیت‌یافته شهرستان اهر بوده‌اند و تغییر و تحول‌ها به معنی نیست که ضعیف می‌رود و مدیر قوی بر سرکار می‌آید بلکه تغییر و تحول در هر دستگاهی امر طبیعی است.

صادقی بابیان اینکه برخی از فعالیت‌های این چند سال اخیر برای آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نقشه راه قلمداد می‌شود، گفت: هر مدیری که بر سرکار می‌آید بایستی به سیاست‌های دولت تدبیر و امید، سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی تصریح کرد: معمولاً مقام معظم رهبری هر اسناد بالادستی که ابلاغ می‌کنند اولویت‌هایشان در حوزه تعلیم و تربیت است و تمامی این‌ها باعث می‌شود تا برنامه‌های آموزش و پرورش جامع و کامل باشد و حتماً نیازی نداریم مدیران برنامه طراحی کنند.

معاون تربیت‌بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، سامان‌دهی و سازمان‌دهی نیروی انسانی را از اولویت‌های آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی و شهرستان‌ها ذکر کرد و گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در نظام آموزش و پرورش استان به وجود آمده نیاز به سامان‌دهی و سازمان‌دهی نیروی انسانی را دوچندان می‌کند و هر جایی که نیروی انسانی از چیدمان درستی برخوردار باشد در آنجا بهره‌وری، کارایی و پویایی ارتقاء می‌یابد.

صادقی با ذکر اینکه “پروژه مهر” یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین برنامه‌های نظام آموزش و پرورش است، بیان کرد: “پروژه مهر” ایجاب می‌کند تا در حوزه تغییر ساختار نیروی انسانی، تجهیزات، بازسازی فضای فیزیکی و سایر ملزومات ایجاد کنیم تا این‌که سال تحصیلی توأم با مهر و محبت را در مدارس آغاز کنیم.