به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد ابراهیمی در نخستین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر، اظهار کرد: هر چند متولی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر است ولی بنیاد شهید نمی‌تواند به‌تنهایی امر فرهنگ ایثار و شهادت را عملیاتی کند و در اینجا لازم است تا این وظیفه قانونی و شرعی را با همکاری سایر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها انجام دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر ادامه داد: مراکز علمی در کنار تمامی برنامه‌های علمی پیوست فرهنگی نیز داشته باشند و این پیوست فرهنگی جزء فرهنگ ایثار و شهادت نمی‌تواند باشد.

وی اضافه کرد: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، تنها فرهنگی که می‌تواند در برابر تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن مقاومت کند فرهنگ ایثار و شهادت است و وظیفه‌ای که رهبر معظم انقلاب در این راستا بر دوش ما گذاشته وظایفمان را در قبال شهدا و ایثارگران سنگی‌تر می‌کند.

ابراهیمی بیان کرد: وقتی‌که وزیر امور خارجه در حیاط خلوت دشمن به پا خواسته پیام امت شهیدپرور انقلاب اسلامی را به گوش استکبار جهانی می‌رساند در سایه فداکاری و ازخودگذشتگی شهدا، ایثارگران و جانبازان است لذا فرهنگ اسلامی بدون عنصر فرهنگ ایثار و شهادت کاربردی ندارد و از طرفی هم دفاع مقدس ذائقه این فرهنگ و برگرفته از واقعه عاشوراست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر در ادامه یادآور شد: ضمن حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ سرمایه‌های نظام اسلامی از جمله خانواده‌های شهدا، ایثارگر و جانبازان از مهم‌ترین وظایف ما مدیران و مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر اکنون به یک هزار و ۴۵۰ نفر خدامت ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: خدمات بنیاد شهید شهرستان اهر عمدتاً به جانبازان زیر ۲۵ درصد و بالای ۲۵ درصد و خانواده‌های معظم شهدا ارائه می‌دهد و خدمات ارائه‌شده با همکاری دولت و ملت تحقق می‌یابد منتهی یکسری از مسائل نیز باید به‌صورت پیشنهادی به دستگاه‌ها ارائه کنیم.

ابراهیمی اضافه کرد: پیشنهادی که دارم این است که هر بار در جلسات تعدادی از مدیران دستگاه‌ها را دعوت کرده و آن‌ها در رابطه با ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت گزارش عملکردی ارائه دهند و پیشنهاد دیگر برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای فرهنگ ایثار و شهادت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر خواستار نام‌گذاری خیابان‌ها به نام شهدا شد، بیان کرد: شورای نام‌گذاری نباید در نام‌گذاری کوچه‌ها به نام شهدا بسنده کند البته لازم است نام شهدایی که در راه اعتلای نظام اسلامی جان خود را فدا کرده‌اند را در نام‌گذاری خیابان‌ها مدنظر قرار دهند از این بابت ما گلایه‌مندیم.

انتهای پیام/