به گزارش خبرنگار اهرامروز، عزیز عزیزی در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه خط تغذیه گاز شهر اهر و افتتاح گازرسانی به روستای حاج علی بیگ‌کندی با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای شهرستان اهر اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳ هزار و ۷۷۱ مشترک شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند که شامل ۴۱ هزار و ۴۲۶ مشترک شهری و ۱۲ هزار و ۳۴۵ مشترک روستایی می‌شود.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر با ذکر این‌که در حال حاضر ۱۷۱ روستای شهرستان اهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند، افزود: شهرستان اهر در حوزه گازرسانی به روستاها در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی رتبه نخست را دارد.

وی ادامه داد: با توسعه شبکه گازرسانی، ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۷ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند، همچنین تاکنون ۱۲۶ هزار کیلومتر طول شبکه گاز طبیعی در شهرستان اهر است.

عزیزی از گازرسانی به ۹ روستای شهرستان اهر خبر داد و گفت: با تکمیل پروژه گازرسانی به ۹ روستا، تعداد روستاهای گازدار شهرستان به ۱۸۰ و درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان اهر از گاز طبیعی به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر گفت: از مجموع روستاهای شهرستان اهر تنها ۲ روستای بالای ۱۰ خانوار، ۷ روستای بین ۵ تا ۱۰ خانوار و ۱۱ روستای زیر ۵ خانوار به علت بُعد مسافت و هزینه بالای گازرسانی هنوز به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نشده‌اند.

وی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند؛ اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی هزینه می‌شود.

عزیزی با تاکید بر این‌که شهر اهر به لحاظ موقعیت کوهستانی‌اش، بایستی از شبکه گاز پایدار برخوردار باشد، تصریح کرد: اولین اقدامی که برای پایداری شبکه گاز شهرستان اهر انجام یافت احداث خط انتقال ۱۶ اینچ منشعب از خط صادراتی ایران-ارمنستان بود، تاثیر این پروژه را سال گذشته در زمستان به وضوح دیدم و خوشبختانه عمده مشکلات در تامین گاز طبیعی مشترکین حل شد.