به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با اشاره به نزدیک‌تر شدن ایام بازگشایی مدارس، اظهار داشت: با توجه به اینکه به زمان بازگشایی مدارس فرصت زیادی باقی نمانده است انتظار داریم دستگاه‌های ذی‌ربط و متولی ضمن حفظ آمادگی کامل، در این ایام تعامل بین بخشی را نسبت به سال‌های گذشته تقویت کنند.

وی افزود: شهرداری اهر با خط کشی مقابل مدارس و سامان‌دهی معابر عمومی و نیروی انتظامی با تأمین امنیت دانش‌آموزان و کنترل ترافیک مقدمات لازم را جهت بازگشایی مدارس آماده کنند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با قدردانی از تلاش‌های جعفر شجاعی مدیر سابق آموزش و پرورش در جهت حفظ و ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش این شهرستان گفت: هم ما و هم عموم مردم از مدیر جدید آموزش و پرورش اهر انتظار دارند تا ضمن اینکه جایگاه آموزش و پرورش اهر را حفظ می‌کند برای احیای جایگاه واقعی این دستگاه تلاشی مضاعف کند.

محمودی بابیان اینکه در بررسی جایگاه آموزش و پرورش در دهه‌های گذشته نشان می‌دهد دستگاه تعلیم و تربیت اهر در سطح کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هست، ابراز داشت: معلمان و مدیران به‌تنهایی در احیای جایگاه واقعی آموزش و پرورش اهر نمی‌توانند مؤثر باشند لذا باید همه دستگاه‌های اجرایی دولتی برای رسیدن جایگاه اصلی مورد انتظار می‌بایست مدیران آموزش و پرورش را همراهی کنند.

لزوم مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان در دوران تحصیل

وی اضافه کرد: اخیراً از سه دانش‌آموزی که در کنکور سراسری سال ۹۷ رتبه زیر ۱۰۰ کسب کرده بودند در شورای اداری شهرستان تجلیل شدند، شاید این تعداد برای شهرستانی همچون اهر کم باشد و در این میان نیاز داریم تا با نگاهی واقع‌بینانه برای ارتقاء رتبه آموزش و پرورش اهر تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه آموزش و پرورش شهرستان اهر در کشور جایگاه سوم را دارد که به‌نوعی می‌توان گفت جزو مناطق محروم کشور محسوب می‌شود، بیان داشت: همه‌کسانی که به‌عنوان والدین، مدیر، معلم با مسئول بایستی برای ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش بکوشیم و قرار گرفتن اهر در جایگاه سوم کشور نقطه‌ضعفی برای ماست.

محمودی بر لزوم مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان در دوران تحصیل تأکید کرد، گفت: نظام و دولت در مسائل آموزشی رویکرد مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای دارد، یعنی باید دانش‌آموزان را از مقطع متوسطه به حضور در کلاس‌های مهارت‌آموزی و حرفه‌آموزی ترغیب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان در دوران تحصیل می‌تواند در آینده شغلی آن‌ها نقش بسزایی داشته باشد و حتی تضمین کند.