به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی ربیعی در آیین کلنگ زنی خانه امید شهرستان اهر با اشاره به اینکه ارتقاء سطح خدمات درمانگاه تأمین اجتماعی اهر را پیگیری می‌کنم، اظهار داشت: درخواست اهری‌ها برای ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی کمی سخت است چون از بنده تا به حال ساخت ۱۰۰ بیمارستان را از نقاط دیگر کشور کرده‌اند اما منابع ما محدود است.

وی افزود: سالانه می‌بایست ۹۲۷ میلیارد تومان برای حوزه درمان هزینه کنیم هر سال با کسری روبرو می‌شویم و ناچار شده‌ایم از بانک‌ها قرض کنیم تا کسری این بخش را جبران نماییم ولی امیدواریم اهری‌ها پایشان به بیمارستانی باز نشود اما اگر منابع اجازه داد سعی خواهیم کرد تا این درخواست به‌حق محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: اگر توانستیم منابع ساخت بیمارستان تأمین اجتماعی را تأمین کنیم قطعاً شهرستان اهر در اولویت خواهد بود به هر حال ما به نماینده مردم اهر و هریس قول داده‌ایم.

ربیعی بابیان اینکه ارتقاء وضع موجود و تأمین تجهیزات درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان اهر را بنده متعهد می‌شوم، گفت: ضمن اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر را تقویت می‌کنیم، یک دستگاه خودرو درخواستی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را نیز تأمین می‌کنیم.

وی از تخصیص بودجه برای تقویت و تجهیز مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اهر خبر داد و بیان داشت: متأسفانه از کودکی نه‌تنها به فرزندانمان آرزوی مهارت نکرده‌ایم بلکه حتی تأکید نکرده‌ایم که به سمت مهارت‌آموزی بروند لذا در بحث بیکاری کمتر به فرهنگ‌سازی مهارت و تولید پرداختیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: سعی می‌کنیم با ظرفیت و توانایی‌هایی که جوانان اهری کانون توسعه شهرستان اهر را بنا کنیم.

ربیعی با تأکید بر اینکه باغات شهرستان اهر زمینه برای توسعه صنعت این شهرستان است، گفت: بسته‌بندی محصولات تولیدی باغی، صادرات، گردشگری و آی سی تی از جمله زمینه‌هایی است که در شهرستان اهر می‌توان از این ظرفیت‌ها برای اشتغال‌زایی و تولید استفاده کرد.

وی اضافه کرد: هر طرحی خلاقانه و ایده‌های نویی که از سوی جوانان اهری ارائه شود ما حاضر هستیم تا حتی بیش از اختیارات به آن‌ها تسهیلات پرداخت کنیم تا حداقل بتوانیم از زمینه و ظرفیت‌هایی که در اهر دارد برای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از تخصیص ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات کارگروه ملی برای فرش روستایی خبر داد.

انتهای پیام/