ابوالفضل بابایی دایلاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، اظهار داشت: لازم می‌دانم از تمامی مدیران و مسئولانی که در روز شورا، در ساختمان شورای اسلامی شهر اهر حضور یافته بودند تا این روز را به اعضای شورای شهر تبریک بگویند به نوبه خودم از تمامی حضار تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر اهر با بررسی مصوبات به روند عمران و آبادانی شهر کمک بسیاری کرده است، افزود: هیئت تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر اهر متشکل از فرماندار، رئیس دادگستری و نماینده شورای استان در بررسی لایحه بودجه شهرداری اهر و تطبیق آن با قوانین چندین جلسه برگزار کردند و بررسی نمودند که نهایتاً تایید و جهت اجرا به شورای شهر ارجاع شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر ادامه داد: بودجه سال گذشته شهرداری اهر ۴۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه با همت و تلاش شهردار، بودجه سال قبل به طور کامل تحقق یافت، شهردار اهر با آن‌که از نیمه دوم سال گذشته شورع به فعالیت کرد ولی توانست ۷۰ درصد بودجه را در مدت کوتاه تحقق بخشد.

بابایی از تایید بودجه ۷۰ میلیارد تومانی شهرداری اهر در سال‌جاری خبر داد و گفت: با توجه به افزایش هزینه‌ها، حقوق و دستمزدهای پرسنل و تحقق بودجه سال گذشته و بر اساس چشم‌انداز پیش‌بینی شده؛ بودجه امسال شهرداری اهر را ۷۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: با توجه به چشم‌اندازی که از پروژه‌های عمرانی داریم و با در نظر گرفتن بدهی‌های شهرداری اهر از سال‌های گذشته و توزیع عادلانه خدمات در تمامی نقاط و مناطق شهری، تصمیم به تصویب بودجه ۷۰ میلیارد تومانی برای شهرداری اهر گرفتیم از این‌رو باید از اعضای شورای شهر نیز قدردانی کنم که ۱۲ جلسه برای بررسی لایحه بودجه شهرداری زمان صرف کردند و حتی برخی از جلسات به ۵ ساعت مداوم به طول می‌انجامید.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر اضافه کرد: تمامی بخش‌های لایحه بودجه شهرداری اهر با حضور کارشناسان واحدهای عمرانی، امور مالی شهرداری و استانداری آذربایجان شرقی بررسی شده تا بتوانیم لایحه بودجه بدون نقص و واقعی را تدوین کنیم، امیدواریم بتوانیم بودجه سال‌جاری شهرداری اهر را با بالاترین میزان تحقق بخشیم و با همت و پشتکاری که از شهردار داریم می‌دانیم می‌تواند بودجه را تحقق بخشد این در حالی است که لایحه بودجه امسال همانند گذشته غیرواقعی و فورمالیته نیست.

بابایی در پاسخ به این سوال که بودجه شهرداری اهر عموماً از چه منابعی محقق می‌شود؟ گفت: شهرداری نهادی خودگردان بوده و عمدتاً بودجه شهرداری‌ها با پرداختی‌های مردم نظیر عوارض نوسازی، خودرو و جریمه‌های تخلفاتی، کمک‌های دولتی از قبیل مالیات بر ارزش‌افزوده و فروش زمین‌های تملک شده که قانون این اجازه را داده تحقق می‌یابد، این‌طور که نیست یک‌جا ۷۰ میلیارد تومان را به دست آوریم بلکه پیش‌بینی می‌کنیم که این میزان می‌توانیم درآمد و هزینه داشته باشیم.

وی یادآور شد: پیش‌بینی رقم بالای بودجه شهرداری اهر در سال‌جاری نشان از نیّت شهرداری و شورای اسلامی شهر اهر برای کار و تلاش است، در حالی که از سال ۹۵ تا به امروز بودجه‌های شهرداری اهر بالای ۴۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌شود و تا سال گذشته بودجه به طور کامل محقق نشده بود ولی سال گذشته توانستیم بودجه شهرداری را کاملاً تحقق بخشیم.

انتهای پیام/