به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم سیدرضا توحیدی در آیین افتتاح، بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۱۳ طرح شرکت گاز استان، با اشاره به افتتاح گازرسانی به ۸۹ روستای استان همزمان با دهه فجر، اظهار داشت: برای این تعداد از گازرسانی ۲۷۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی از آغاز طرح گازرسانی به صنایع آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۶۵۳ صنعت کوچک، متوسط و بزرگ در این طرح نزدیک رسانی مورد توجه بوده که تاکنون ۱۵۳ نزدیک رسانی با اعتبارات استانی انجام شده و بقیه منتظر  اعتبارات فاینانس است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اقساط فاینانس از محل صرفه جویی و صادرات گاز صرفه جویی شده تأمین می‌شود افزود: این طرح تا پایان ۹۷ باید به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه با گازرسانی‌های افتتاح شده در دهه فجر و هفته دولت امسال، ۱۸۶۱ روستا از نعمت گاز بهره مند می‌شوند خاطر نشان کرد: با افتتاح‌های امروز ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش شبکه انتقال گاز قرار می‌گیرند.

توحیدی با بیان اینکه اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش است ابراز داشت: در مجموع جمعیت روستایی و شهری، بیش از ۹۸ درصد جمعیت کل استان تحت پوشش نعمت گاز قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی ۱۲۰ روستا هم امروز آغاز می‌شود و با طرح‌هایدر دست اجرا مجموعاً ۲۵۰ روستا گازرسانی می‌شوند گفت: با این گازرسانی، بیش از ۹۹ درصد تحت پوشش گازرسانی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه از ارمنستان تا اهر  هم خط انشعاب در دست احداث است افزود: با این خط جدید، گاز نیروگاه هریس و پتروشیمی ورزقان را تأمین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش گازرسانی آذربایجان شرقی ۲۰ درصد بیش از متوسط کشوری است ابراز داشت: متوسط کشوری ۷۳ درصد است ولی ما اکنون به ۹۳ درصد جمعیت روستایی استان گازرسانی کرده‌ایم.

توحیدی با بیان اینکه ۴۵ درصد روستاها در دولت تدبیر و امید گازرسانی شد ابراز داشت: ظرفیت ورودی ایستگاه‌های گاز شهری هم دو برابر شده است.

وی ادامه داد: در مجموع سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از ۸۵۸ میلیارد تومان هزینه شده است و این روند سرمایه گذاری تا پوشش صددرصدی جمعیت استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/