به گزارش خبرنگار اهرامروز، قاسم جان‌بابایی در حاشیه بازدید از بیمارستان باقرالعلوم اهر در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه سی‌تی‌اسکن بیمارستان باقرالعلوم اهر تامین و تجهیز شد و تجهیز این بیمارستان به دستگاه MRI نیز جزو واجبات است و تامین و تجهیز این دستگاه جزو تعهدات وزارت بهداشت و درمان به مردم شهرستان اهر است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان در حال طی مراحل قانونی برای واردات دستگاه MRI است و شهرستان اهر به مرکزیت منطقه ارسباران جزو مناطقی است که حتماً باید به این تجهیزات مجهز شود.

وی افزود: مرکز زنان و زایمان شهرستان اهر نیز مراحل تکمیلی را سپری می‌کند که این مرکز اهمیت‌اش کمتر از MRI نیست به عبارتی داشتن یک مرکز جامع زنان خوب که بانوان بتوانند با امنیت از خدمات درمانی بهره‌مند شوند اهمیت کمتری ندارد.

جان‌بابایی بابیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت جامعه ما اختلال سلامت و روان دارند و از اختلالات این بیماری رنج می‌برند، گفت: متاسفانه در زمینه درمان اختلالات روانی کم‌کار شده است و جزو بیماری‌هایی است که باید به آن بیشتر توجه کنیم به همین منظور راه‌اندازی مرکز روانشانسی و روان‌درمان در شهرستان اهر ضروری است.

۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت جامعه ما اختلال سلامت و روان دارند

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: نیاز مبرم منطقه ارسباران به خصوص شهرستان اهر به تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی قابل کتمان نیست و این‌که بتوانیم هر تجهیزاتی که بتواند باری از مراکز درمانی تبریز کم کند و هزینه‌های مردم کاهش یابد جزو وظیفه خودمان می‌دانیم و به آن عمل می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه ثبت نوبت برای ویزیت یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم شهرستان اهر است برای تسهیل در ویزیت بیماران چه اقدامی صورت می‌گیرد؟ گفت: امسال مشکلی در ثبت نوبت برای ویزیت بیماران نخواهیم داشت و بیماران می‌توانند بدون ثبت نوبت از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

پرداخت مطالبات پرسنل درمانی و پزشکی منوط به پرداخت مطالبات‌مان از سوی بیمه‌هاست

جان‌بابایی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص این‌که وزارت بهداشت و درمان چه زمانی مطالبات کادر درمانی و پزشکی بیمارستان باقرالعلوم اهر را پرداخت می‌کند؟ افزود: یکی از مسائلی که باعث شرمندگی ما پیش همکاران شده همین بدهی طولانی مدت است و طولانی شدن پرداخت مطالبات نیز در دست وزارت بهداشت نیست در حالی که باید بیمه‌ها مطالبات ما را پرداخت کنند تا بتوانیم مطالبات پرسنل درمانی و پزشکی را پرداخت نماییم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر بنده هر قولی که در رابطه با پرداخت مطالبات پرسنل درمانی و پزشکی دهم شاید محقق نشود ولی پرداختی‌ها منوط به تسویه حساب بیمه‌هاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اهرامروز در خصوص مطالبت وزارت بهداشت و درمان از بیمه‌ها خاطرنشان کرد: تا پایان سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان از بیمه تامین اجتماعی و ۵ هزار میلیارد تومان از بیمه سلامت ایرانیان مطالبه داریم که مجموع بدهی بیمه‌ها به وزارت بهداشت و درمان به ۱۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام/