به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر بابیان اینکه ریشه برخی مشکلات داخلی و برخی دیگر خارجی است و گاهاً خودمان به مشکلاتی که داریم دامن می‌زنیم، اظهار داشت: باید قبول کنیم در طول چهل سال گذشته اشتباهاتی داشتیم و بعضاً از روی ناآگاهی بر مشکلات افزوده‌ایم به‌طور مثال تاکنون دستاوردهای زیادی به دست آورده‌ایم اما مثلاً در حوزه خودروسازی به تکنولوژی روز نرسیده‌ایم.

وی افزود: آموزش و پرورش نیز همانند سایر دستگاه‌ها و نهادها متحمل مشکلات عدیده‌ای است که غفلت از رفع این مشکلات شاید به بحران در آینده تبدیل شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: تنها نسخه‌ای که می‌توان بر مشکلات غلبه کرد همان اقدام و عمل و فعالیت جهادی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تأکید کرده‌اند در غیر این صورت و بی‌توجهی به فرامین رهبری و اینکه فعالیت‌هایمان صرفاً رفع تکلیف شود نه‌تنها مشکلات کشور رفع نمی‌شود بر اضافه‌تر نیز خواهد شد.

عبدالهی با ذکر اینکه تا به حال شاهد توسعه خوبی در کشور بودیم اما کافی نیست بلکه می‌توانستیم عملکردی از این بهتر داشته باشیم، گفت: همان‌طور که می‌بینیم از تلویزیون محاکمه اخلالگران بازار پخش می‌شود، آیا تا به حال پرسیده‌ایم این سلطان سکه که می‌گویند از کجا آمده است؟ چرا باید خودمان را قول بزنیم مگر آمریکا و یا سایر دشمنان سلطان سکه را تربیت‌کرده‌اند یقیناً این اخلالگران اقتصادی نتیجه سوء مدیریت‌هاست.

وی اضافه کرد: به ولله اختلاس گران و غارت‌کنندگان بیت‌المال امروز و دیروز به وجود نیامده‌اند، این در حالی است که اگر می‌گوییم مجلس، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های نظارتی در کار خود مصمم هستند پس این دستگاه‌های نظارتی وقتی فردی سال‌ها به بیت‌المال دست‌درازی می‌کرد کجا بودند؟ در هر حال می‌دانیم تنها بخشی از مشکلات اقتصادی بر سر دشمنان است و بخشی دیگر نتیجه بی‌توجهی و سوء مدیریت مسئولان بوده است.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با انتقاد از اینکه دولت‌ها جزء هزینه‌تراشی برای کشور اقدام قابل که بتواند در زندگی مردم تأثیر بگذارد نداشتند، گفت: متأسفانه هزینه‌های جاری کشور آن‌قدر افزایش‌یافته که تنها ۱۰ درصد بودجه کشور برای فعالیت‌های عمرانی و خدماتی باقی می‌ماند، سؤال بنده از مسئولان این است که ادارات شهرستان‌ها و استان‌ها با این بودجه اندک چه خدماتی می‌توانند به مردم ارائه دهند.

عبدالهی ابراز داشت: متأسفانه جناح‌های سیاسی فقط بلد هستند تا همدیگر را متهم کنند در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از بابت مشکلات و توطئه‌های دشمنان هشدار می‌دهند اما در کمال تأسف کسی صدای رهبری را نمی‌شنود، لااقل با وجدانمان صادق باشیم اگر به توصیه‌های مقام معظم رهبری گوش فرا می‌دادیم و به توصیه‌های ایشان با دقت عمل می‌کردیم آیا اکنون شاهد حجم گسترده‌ای از مشکلات بودیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه به مدیر آموزش و پرورش توصیه می‌کنیم تا تنها به برگزاری جلسات و رفع تکلیف نپردازد بلکه توجه به مسائل آموزشی و پرورشی در اولویت این دستگاه قرار گیرد، گفت: یکی از وظایفی که آموزش و پرورش بر عهده دارد تربیت جوانان نترس، غیور و دلسوز است در حالی که اگر دانش‌آموزان بر اثر بی‌توجهی‌ها درست تربیت نشوند بر مشکلات کشور افزوده می‌شود.

وی لازمه حفظ و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش را حفظشان معلمان، جلوگیری از تصاحب پست‌های مدیریتی توسط افراد ناکارآمد عنوان کرد، بیان داشت: شاید آن‌طور که باید و شاید نتوانیم در معیشت معلمان تأثیر بگذاریم اما می‌توانیم شأن آن‌ها را حفظ و شایسته‌سالاری را در گزینش مدیران لحاظ کنیم.

عبدالهی با تأکید بر اینکه بیکاری اغلب جوانان نتیجه عدم نیازسنجی درست و هدایت دانش‌آموزان به رشته‌های نیاز جامعه است، افزود: آموزش و پرورش می‌تواند قدم‌های مثبتی در تربیت نیروهای ماهر و کاری در جامعه بردارد.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس خاطرنشان کرد: اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت را هرچند مشکلات عدیده‌ای مشاهده می‌کنیم اما نباید نقاط مثبت را ضرب در صفر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور منابع مالی محدود است اما هر کسی که پیگیری و تلاش می‌کند می‌تواند از این منابع محدود مالی بهره‌مند شود، تصریح کرد: پشت‌میزنشینی گره از مشکلات مردم باز نمی‌کند، معتقدیم افرادی که فقط ریاست را به امضاء زدن پای نامه‌ها و منت گذاشتن سر دیگران دوست دارد بایستی برکنار شود اکنون به تعبیر مقام معظم رهبری زمان اقدام و عمل است و مردم از شعار و وعده‌ها خسته شده‌اند.