به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر هدایت و الگو گیری از سبک زندگی اسلامی – ایرانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به سبک زندگی اسلامی تأکید کرده‌اند این در حالی است که مقام معظم رهبری هیچ‌گاه به ضرر کسی سخن نگفته‌اند و اینکه برای چندمین بار بر سبک زندگی اسلامی تأکید می‌کنند نشان‌دهنده اهمیت آن است.

وی، راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان را ظرفیتی مغتنم برای تربیت‌معلم و تأمین نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش اهر دانست، افزود: تاکنون موردی در زمینه‌ایجاد مراکز علمی نبوده که بنده با آن مخالفت کرده باشم چراکه ایجاد دانشگاه فرهنگیان در اهر می‌تواند زمینه‌ای باشد تا معلمان جهت تحصیل از خانواده‌ها به دور نباشند.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه آموزش علم منهای تربیت هیچ تأثیری نخواهد داشت، گفت: همان‌طور که گفته‌ایم غربی‌ها هم علم آموخته‌اند ولی هیچ‌گونه آشنایی با تعهد و تربیت ندارند، لذا انتظار می‌رود تا علمی که به دانش‌آموزان مسلمان آموزش داده می‌شود توأم با تقوا و معنویت باشد.

حاجی‌زاده، عدم آشنایی مسلمان با نهج‌البلاغه را ننگی بر پیشانی جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: می‌گوییم امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام در زمان خود مظلوم بود و ما که پیرو سیره اهل نبوی و شیعه امیرالمؤمنین هستیم چه میزان با نهج‌البلاغه ایشان آشنایی داریم به ولله معدود کسانی هستند که نهج‌البلاغه مطالعه می‌کنند پس بنابراین می‌گوییم امیرالمؤمنین اکنون مظلوم‌تر از زمان حیاتش است.

وی ادامه داد: ۲۲ سالی است که بنده امام جمعه اهر هستم و در این مدت کلاس نهج‌البلاغه برگزار کرده‌ام ولی در طول ۲۲ سال حدود ۵۰ نفر در کلاس‌ها شرکت می‌کنند که تاکنون نه کمتر و نه بیشتر شده‌اند، می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که تبلیغاتی نداریم.

امام جمعه اهر بابیان اینکه لبه تیر تیز تهاجم فرهنگی دشمن بنیان اعتقادی و مذهبی جوانان را نشانه رفته است، ابراز داشت: اگر بخواهیم بخشی از مشکلات فرهنگی جوانان را از بین ببریم ممکن نیست مگر با رویکرد دینی و اعتقادی، اگر در تقویت بنیه‌های اعتقادی تلاش کنیم بسیاری از مشکلاتمان قابل‌حل خواهد بود.

حاجی‌زاده با انتقاد از پایین بودن نرخ مطالعه در شهرستان، استان و کشور گفت: بی‌توجهی به ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت بنیان اعتقادی جوانان تبعات جبران‌ناپذیری دارد و می‌توان آن را بازی در زمین دشمن نیز عنوان کرد ولی اگر کودکان از دوران کودکی به اعتقادات دینی آشنایی داشته باشند حربه‌ها و توطئه‌های دشمن نمی‌تواند آن‌ها را از اعتقاداتشان دلسرد کند.

وی با تأکید بر اینکه در مدارس دانش‌آموزانی در تراز انقلاب و روحیه انقلابی تربیت یابند، خاطرنشان کرد: معلمان ضمن این‌که دانش‌آموزان با علم تربیت می‌کنند از نظر تربیت اعتقادی، روحیه انقلابی و پژوهشی دانش‌آموزان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/