به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که در بیت امام جمعه برگزار شد با اشاره به اینکه مصوبات در جلسات شورا مصوب ولی اجرایی نشود قابل‌قبول نیست، اظهار داشت: حتی اگر هر جلسه ۱۰ مصوبه داشته باشد اما اجرایی نشود فایده‌ای نخواهد داشت به همین خاطر دبیرخانه مصوبات را به دستگاه‌ها ذی‌ربط طی نامه کتبی یادآوری کند.

وی با اشاره دیدار اخیر اقشار مختلف مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی، افزود: به تعبیر بنده مقام معظم رهبری مهم‌ترین سخنان خود را در جمع مردم آذربایجان شرقی بیان کردند و بیاناتی در سطح کشوری را به خاطر برجستگی و اهمیت آذربایجان داشتند البته فرمایشات رهبر انقلاب کاملاً شفاف و صریح بود همین توجه رهبری به آذربایجانی‌ها برای همه ما مایه مباهات بود.

حاجی‌زاده عملکرد نظام جمهوری اسلامی در طول چهل سال غیرقابل کتمان دانست، ادامه داد: در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در حوزه‌های مختلف عملکرد و نتایج ارزشمندی را به دست آورده است اما دشمنان به لحاظ دشمنی دیرینه با این نظام و مردم، عملکرد نظام جمهوری اسلامی را به‌نوعی سیاه نمایی می‌کنند.

امام جمعه اهر بابیان اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اشرافی گری و عدم توجه به مردم از آسیب‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود، گفت: عدم بازگشت به عقب، توجه ویژه به مردم و جلوگیری از اشرافی گری از جمله مسائلی است که نباید در هیچ‌یک از نقاط کشور داشته باشیم در حالی که دشمنان شبانه‌روز برای ضربه زدن به‌نظام و مردم حتی خواب را به خود حرام کرده‌اند.

وی، توجه به حفظ روحیه انقلابی گری را عامل اصلی غلبه بر مشکلات کشور برشمرد و گفت: اگر به روحیه انقلابی بی‌توجهی شود یعنی به‌منزله آن است که به عقب بازگشته‌ایم و مرتکب ارتجاع شده‌ایم.

حاجی‌زاده در ادامه با تأکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی اهر از قرارگاه‌های اقتصادی و فرهنگی این شهرستان پشتیبانی می‌کند، تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌های دولتی، ارگان‌های انقلابی و نهادهای مردمی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال سهمی دارند و حال که به‌روزهای پایانی سال می‌رسیم اینک آنچه که برای تحقق شعار سال اقداماتی انجام داده‌ایم مهم است.

مردم حق‌دارند از اقدامات مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدانند

امام جمعه اهر اضافه کرد: مردم حق‌دارند بدانند که مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال چه اقداماتی انجام داده‌اند و همین را از مسئولان ارشد شهرستان اهر می‌خواهند هرچند که مسئولان ارشد علم غیب ندارند و باید دستگاه‌ها جهت گزارش به مردم گزارش عملکرد را در اختیار مسئولان ارشد قرار دهند نمی‌گوییم غیرواقعی بلکه گزارش عملکردها باید با صداقت و بدون کم و کاستی باشد.

وی با اشاره به اینکه چاپ کتاب آیت پارسایی زندگی‌نامه شیخ احمد آقا اهری که به قلم حسین دوستی تدوین‌شده همت دستگاه‌های ذی‌ربط و حمایت مسئولان را می‌طلبد، گفت: وضعیت اقتصادی شهرستان اهر مطلوب نیست و پیگیری مطالبات اقتصادی از سوی مردم نشان می‌دهد که مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند.

حاجی‌زاده، لازمه برگزاری فعالیت‌های فرهنگی را در گرو تأمین امکانات و نیازها عنوان کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی نیازمند اعتبارات است و با اعتبارات ناچیزی که به این حوزه اختصاص می‌یابد نمی‌توان آن‌طور که باید و شاید اقدامات عملی کرد البته مسئولان شهرستان نیز نباید با فعالیت‌های فرهنگی خداحافظی کنند بلکه برای انجام فعالیت‌های فرهنگی می‌بایست در کنار همدیگر باشیم.

امام جمعه اهر در پایان بابیان اینکه برای تأمین منابع مالی فعالیت‌های فرهنگی مجبوریم تا تمامی مسائل و مشکلات را بر دوش بکشیم، خاطرنشان کرد: در فعالیت‌های فرهنگی دغدغه داریم چرا با وجود تهاجم فرهنگی دشمن برای فعالیت‌های فرهنگی بودجه‌ای در کار نباشد؟ اگر بخواهیم فعالیت فرهنگی کنیم مخارج دارد و نیاز دارد دست‌به‌جیب شویم.

انتهای پیام/