به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دومین مجمع عالی بسیج شهرستان اهر بابیان اینکه دین اسلام، دین حق است، اظهار داشت: دین اسلام به لحاظ این‌که دین حق بوده و به واژه ” آزادی ” اهمیت قائل است در واقع برنامه‌های دین اسلام عقلانی است.

وی افزود: این‌طور نیست که کسی در پیروی از دین اسلام از زندگی ساقط و از لذت‌های زندگی محروم شود بلکه اسلام آیین زندگی است، دین اسلام هیچ‌وقت مانع پیروان خود نمی‌شود.

امام جمعه اهر بابیان اینکه مقام معظم رهبری تا به حال نشده که بگویند فضای مجازی بر روی مردم بسته شود، گفت: ابزار ارتباطات مشکلی ندارد ولی آنچه که مهم به نظر می‌رسد نحوه استفاده از آن است.

حاجی‌زاده بر لزوم آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی در جامعه تأکید کرد و یادآور شد: با باز شدن پای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی امکان تبادل اطلاعات و ارتباطات به کمترین زمان رسیده به‌طوری که می‌توان این فضای مجازی ضمن توجه به استفاده صحیح از آن نعمت بزرگ یاد کرد.

وی تأکید کرد: شاید دشمنان ما غیر از هدف حلال می‌خواهند بر ما از طریق فضای مجازی مسلط شوند و یا اینکه به دنبال اطلاعات از جمهوری اسلامی هستند و در این میان استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی حداقل می‌تواند اسرار و اطلاعاتمان در کشور نگه دارد.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه وابستگی به بیگانگان و غربی‌ها افتخاری ندارد، گفت: مسلمان بایستی به خود متکی بوده و استقلال داشته باشند به‌طوری که اگر دنبال عزت و افتخار می‌گردیم آن را در دین اسلام و جمهوری اسلامی می‌توان یافت اگر بیگانه و غربی‌ها تا به حال سودی ندیده‌ایم هیچ بلکه همیشه ضرر نیز به ما رسیده است.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با جذابیت‌هایی عجین شده که جوانان را به خود جذب می‌کند، خاطرنشان کرد: وقتی جوان به دنبال مبتذلات فضای مجازی می‌گردد هیچ‌گاه دنبال‌روی منافع حلال نمی‌رود.

وی اضافه کرد: جوانان با فرصت‌ها، تهدیدها، آسیب‌ها و خطرهای فضای مجازی آشنا شده و در برابر آن‌ها مقاومت کنند و فضای مجازی در عین حال که فرصت محسوب می‌شود بلکه یکی از ابزارهای شیطان است همین ایستادگی و مقاومت در برابر تهدیدها بستگی به اراده جوانان دارد.