به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در نشست بررسی مشکلات و موانع پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر که با حضور عضو مجلس خبرگان رهبری و معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در باغ صبا شهرداری اهر برگزار شد، اظهار داشت: نمی‌دانیم چرا برنامه‌ها و طرح‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده نه‌تنها در این دولت بلکه در دوران دولت‌های گذشته به نتیجه‌ای که می‌خواهیم دست نیافته‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئولان ما در طول ۴۰ سال گذشته می‌خواهند کاری کنند و دوست ندارند دروغ بگویند و در عین حال حرف‌های جالب و خوبی و شعارهای زیبنده‌ای می‌دهند اما با آن‌که تمایلی به‌دروغ گویی ندارند ولی تا به حال آن‌طور که انتظار داریم شعارها و وعده‌ها به نتیجه‌ای که می‌خواهیم نرسیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌های دولت را که مجلس شورای اسلامی برای هر سال به تصویب می‌رساند تا به حال نشده که تماماً به‌طور کامل محقق شود، گفت: علت اینکه چرا تا به حال برنامه‌ها و اهداف و وعده‌های مسئولان به تحقق نرسیده است می‌توان این‌گونه گفت که شاید علت این باشد که چون به توصیه‌های امام علی(ع) به‌خوبی عمل‌نکرده‌ایم.

شعارها و وعده‌های مسئولان به‌جای این‌که آرمانی باشد می‌تواند عملی باشد

هاشم‌زاده هریسی خطاب به مسئولان گفت: وقتی شعار و وعده می‌دهید فکر کنید و ببنید این شعارها و وعده‌ها قابلیت اجرایی دارد یا خیر، لذا توصیه می‌کنیم شعارها به‌جای این‌که آرمانی باشد می‌تواند عملی باشد، چرا باید شعار آرمانی داد زمانی که نمی‌توان شعارها را عملی کرد؟ در حالی که شعار غیر قابلیت اجرا برای کشور معضلی بزرگ به‌حساب می‌آید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تأخیر در اتمام پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز، گفت: تأخیر در اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین عامل اتلاف منابع و سرمایه کشور است این تنها یک‌سوی ماجراست به‌طوری که برخی پروژه‌ها به خاطر اینکه با تأخیر انجام می‌گیرد پیش از بهره‌برداری مستهلک می‌شوند.

وی اضافه کرد: در پیشرفت و آبادانی و توسعه کشور نمی‌گوییم دشمنانی مثل آمریکا را در نظر نگیریم این تنها یکی از عوامل است و عوامل دیگری همچون تأخیر هم تأثیرگذار است به‌گونه‌ای که در اجرای پروژه‌ای آن‌قدر تأخیر می‌کنند که به‌کل پروژه تغییر می‌کند لذا ابتدا و حین اجرا پروژه‌ای ضمن کارشناسی موانع بلکه باید از دادن وعده‌هایی که مردم را نسبت به‌نظام و دولت بدبین می‌کند پرهیز شود.

آیت‌الله هاشم‌زاده هریسی با تأکید بر اینکه مسئولان جمهوری اسلامی انسان‌های وارسته و راست‌گویی هستند اما به خاطر اینکه برخی مسائل را رعایت نکرده و وعده می‌دهند این امر باعث می‌شود تا در پیش مردم دروغ‌گو محسوب شوند، تأکید کرد: امام علی(ع) فرمایشات گهرباری داشتند اگر می‌خواهیم در انجام‌وظیفه هم خداوند متعال و مردم راضی و خوشنود باشند باید به توصیه‌های امام علی(ع) موبه‌مو عمل کنیم.

انتهای پیام/