به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در آیین اختتامیه جشنواره نوروز ۱۳۹۷ و اولین جشنواره رشته پلویی (دیزبین اریشته سی) شهرستان اهر گفت: تأکید دینمان شادی نمودن در ایام شادی است و طبق توصیه اسلام باید مراقب بود این‌که شادی با گناه آلوده نشود.

وی با اعلام اینکه اسلام دین شادی و نشاط است و در آن تأکید شده است که مردم با شادی، سرور و با امید زندگی کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی به ائمه جمعه سفارش کرده که در جمع مردم به‌خصوص جوانان حضور پیدا کنند و با توجه به اینکه بحث نشاط، شادی، سرور وزندگی با امید در جامعه بسیار مهم است، آنان را به امیدواری دعوت کنند. برای همین فرصت این برنامه جوان محور را برای حضور از دست ندادم.

امام‌جمعه اهر ضمن تقدیر از متولیان برنامه‌های نوروزی اهر، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌هایی در خصوص معرفی آداب‌ورسوم منطقه ارسباران و شهرستان اهر بسیار حرکت ارزشمندی است که از مسئولان به‌خصوص فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر در جهت برگزاری این جشنواره‌ها سپاسگزاری می‌کنم.

آیت‌الله حاجی‌زاده همچنین افزود: استعدادی که در این منطقه برای موارد سنتی و قدیمی مانند غذاهای محلی، صنایع‌دستی، ورنی و غیره وجود دارد بسیار مهم است که باید با برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها، آن‌ها را به مردم سایر شهرها و استان‌ها و حتی کشورهای دیگر معرفی کنیم.

وی در خصوص شعار سال جدید که رهبر انقلاب آن را “حمایت از کالای ایرانی” نام‌گذاری کرده‌اند، گفت: ما و شهروندان اگر بخواهیم جوانان جامعه بیکار نباشند و جیب بیگانگان را پر نکنیم، بایستی کالاهای داخلی و ایرانی که همانند مشابه خارجی هستند را خریداری کنیم.

امام‌جمعه شهرستان اهر در پایان عنوان داشت: طبق سفارش مقام معظم رهبری بایستی دولت اجناسی که مشابه داخلی دارند را بی‌رویه وارد نکند و مردم نیز در زندگی اجناس و کالاهای داخلی را مصرف کنند تا ضمن شکوفایی کشورمان از وضعیتی که در مسائل معیشتی به وجود آمده نجات پیدا کنیم.

انتهای پیام/