به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در تجلیل از طلبه های پژوهشگر حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهراء شهرستان اهر با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلت نظام اظهار داشت: آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیتی حوزوی، فقیهی عالیقدر و کارگزاری وفادار بود و لازم است حوزه های علمیه برای ارتحال جانسوز این عالم مراسماتی برگزار کنند و از این رو تاکید داریم باید شخصیت های علمی را معرفی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در حماسه ۹ دی با رهنمودهای مقام معظم رهبری بار دیگر بیمه شد، افزود: اگر در حماسه ۹ دی سال ۸۸ مردم در دفاع و پشتیبانی از انقلاب و ولایت در صحنه حضور نمی یافتند معلوم نبود اکنون در چه شرایطی می بودیم که به عبارتی می توان گفت حضور مردم در حماسه ۹ دی باطل السحر بود.

امام جمعه اهر، تبیین، آگاهی بخشی و روشنگری را از جمله مهم ترین وظایف سنگین حوزه های علمیه دانست، گفت: وظیفه طلبه هاست به شبهات مطرح شده در جامعه و فضای مجازی پاسخ دهند و روشنگری کنند.

حاجی زاده بابیان این که بصیرت افزایی در حوزه های علمیه به مراتب بیشتر از سایر جاها نیاز است، ابراز داشت: کسی که طلبه شده نباید فکر کند علامه دهر است بایستی قبول کنیم در همه حوزه ها و مسائل تخصص نداریم لذا لازم است تا با دعوت از کارشناسان و برگزاری گفتمان های سیاسی به معلوماتمان بیفزاییم.

وی با قدردانی از پژوهشگران مقام آور حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهراء اهر گفت: کشوری که تحقیق و پژوهش نداشته باشد ارزش هم ندارد، مخصوصاً حوزه های علمیه، بنده بارها به برادران طلبه توصیه کرده ام که دست به قلم باشند چراکه اگر کسی دست به قلم نباشد نمی داند شرایط جامعه در آینده چگونه خواهد شد.

امام جمعه اهر تاکید کرد: برخی از آقایان فقط حرف زدن را خوب بلد هستند و هیچ گاه قلم به دست نشده اند در حالی که اگر انسان قلم به دست نگیرد و تحقیق و پژوهش بلد نباشد به جایی نمی رسد.

حاجی زاده با تاکید بر اینکه هر قدر طلبه های برادر و خواهر به تحقیق و پژوهش بپردازند باز هم کم است، خاطرنشان کرد: از شنیدن درخشش خواهران طلبه حوزه علمیه فاطمه الزهراء شهرستان اهر در جشنواره ها و همایش های کشوری افتخار می کنیم، بنده از اساتید و طلبه ها قدردانی می کنم و امیدوارم در آینده جایگاه های فراتر از جایگاه فعلی را کسب کنید.

انتهای پیام/