به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار عبدالحسین ایمانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اهر با اشاره به این‌که از زمان حفر چاه‌های نفتی در کشور، انگلیس استعمارگر درصدد غارت منابع نفتی بود، اظهار داشت: تسلط بر مناطق نفت‌خیز ایران پیش از دوران دفاع مقدس از هدف‌های انگلیس بود و در این میان کشورهای بدخواه جمهوری اسلامی هرگونه حضور نیروهای انقلاب اسلامی را بر خود تهدید دانسته‌اند.

وی افزود: صدام ملعون با تحریک دشمنان جمهوری اسلامی جنگ هشت‌ساله را بر کشورمان تحمیل کرد و پیش از آغاز جنگ علیه ایران، صدام بارها جنگنده‌های خود را در آسمان کشور ما به پرواز درآمده و به حریم هوایی تجاوز کرده بود و متأسفانه بنی‌صدر در آن زمان‌بر این باور بود که خاک بدهیم زمان بگیریم.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان اینکه بنی‌صدر ملعون سعی می‌کرد به مردم چنین القاء کند که مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است تا ملت ایران را از جنگ تحمیلی و تجاوز رژیم بعث عراق گمراه کند و ایادی صدام که بارها روستائیان مرزنشین ایران را مورد آزار و اذیت قرار داده و لوله‌های نفتی را به آتش می‌کشیدند دولت وقت در آن زمان اصلاً به فکر مقابله نبود.

ایمانی اضافه کرد: صدام برای این‌که خود را بزرگ‌مرد سران اعراب در منطقه معرفی کند به تحریک‌های آمریکا و انگلیس برای شروع یک جنگ علیه ایران پاسخ مثبت داد در حالی که هدف آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی و هدف انگلیس به دست آوردن منابع نفتی کشورمان بود.

سپاه و بسیج حافظ اسلام و منافع جمهوری اسلامی هستند

وی تصریح کرد: در جریان جنگ تحمیلی که ارتش رژیم بعث عراق تا دندان مسلح بودند اما نیروهای مردمی در خرمشهر هفته‌ها بدون تجهیزات نظامی و سلاح، دشمن را پشت دروازه‌های خرمشهر زمین‌گیر کرده بودند اما متأسفانه بنی‌صدر از ارسال سلاح و نیروهای نظامی به مناطق جنگی خودداری می‌کرد تا این بی‌کفایتی بنی‌صدر بر همگان مشخص و امام راحل با عزل بنی‌صدر موافقت کردند.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با ذکر این‌که رزمندگان اسلام بعد از بیست ماه اشغال خرمشهر توسط ایادی استکبار با رهبری امام راحل و طراحی عملیات بیت‌المقدس در عرض ۲۵ روز بخش وسیعی از خونین‌شهر را از چنگ دشمن آزاد کردند، گفت: بعد از آزادسازی خرمشهر قدرت نظام نوپای جمهوری اسلامی به‌قدری بر همگان آشکار شد که حتی رسانه‌های بیگانه که همواره بر تضعیف نظام اسلامی تلاش می‌کردند نتوانستند در برابر ایران قد علم کنند.

ایمانی با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر توجه به توانایی و داشته‌های داخلی و درون نظام تأکید کردند و در بحث برجام بارها تأکید کرده‌اند که به بیگانگان اعتمادی نیست و حال بعد از بیش از ۵ سال صحت سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که نمی‌توان به آمریکایی‌ها اعتماد کرد بر همه مشخص شد این در حالی است که ۵ سال قبل کسی باور نمی‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران با امدادهای غیبی، اطاعت محض از پروردگار متعال و پیروی از منویات مقام معظم رهبری بیمه‌شده و تداوم خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در طول ۴۰ سال گذشته دشمنان اسلام نتوانسته‌اند علیه جمهوری اسلامی هیچ غلطی کنند و از این پس نیز با رهبری مقام معظم رهبری نمی‌توانند هیچ غلطی کنند.

انتهای پیام/