به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهری و شهرداری اهر با حضور مدیرکل امور شهری و شوراهای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: متأسفانه اگر نگاه کلی به شهر اهر بی اندازیم می توجه خواهیم شد که شهر اهر نسبت به سایر شهرها توسعه‌نیافته است و عملاً در جا می‌زند.

وی افزود: بنده که ۱۶ سال پیش شاید هر روز و یا هر هفته از شهر اهر گذری داشتم وضعیت فعلی و بافت آن نسبت به ۱۶ سال پیش تغییر نکرده است ولی اقداماتی از سوی مسئولین گذشته انجام‌شده ولی آن‌طور نیست که رضایتمندی مردم را جلب کرده باشد و برخی موانع موجب شده تا مردم توسعه و آبادانی را به‌وضوح لمس نکنند.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات ایمنی سازمان آتش‌نشانی اهر در حد و شأن مردم شهرستان اهر نیست، گفت: گستره فعالیت و خدمات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اهر علاوه بر این شهرستان حتی به شهرستان هوراند نیز خدمات ارائه می‌دهد اما امکاناتی که در حد خدمات آتش‌نشانی باشد وجود ندارد.

محمودی با ذکر این‌که شهرک صنعتی اهر با این‌همه واحدهای صنعتی و تولیدی فاقد سیستم ایمنی و آتش‌نشانی است، ادامه داد: در شهر اهر به ساختمان‌های بالای ۵ و ۱۰ طبقه مجوز ساخت و ساز صادر کرده‌اند بدون این‌که به مسائل ایمنی توجهی شود اما آتش‌نشانی اهر نیز امکاناتی ندارد که هنگام آتش‌سوزی در ساختمان‌های بالای دو طبقه اطفاء حریق کند بنده دعا می‌کنم اتفاقی نیفتد و اگر خدای‌ناکرده اتفاقی بیفتد امکاناتمان صفر است.

وی به نیمه‌تمام ماندن کمربند شرقی اهر نیز اشاره کرد، گفت: طبق قانون باید در احداث چنین کمربندی ۵۰ درصد شهرداری و ۵۰ درصد راه و شهرسازی مشارکت کنند ولی متأسفانه تاکنون چنین مشارکتی از وزارت راه و شهرسازی ندیده‌ایم و تردد ماشین‌آلات سنگین از داخل شهر اهر علاوه بر ایجاد ترافیک بلکه موجب خسارت نیز می‌شود.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که با توجه به سکونت ۷۲ درصد جمعیت شهرستان در شهر اهر باید از شهرداری حمایت کنیم، یادآور شد: هرچند قول تأمین برخی تجهیزات ایمنی از مدیریت بحران استان داده شد ولی باید سعی کنیم که مشکل را ریشه حل کنیم.

محمودی اضافه کرد: در شهر اهر به دلیل این‌که هی شهردار و شوراهای تغییر کرده‌اند و ثبات مدیریتی نبود به همین دلیل اموال و دارایی شهر اهر احصاء نشده است به‌طوری که اصلاً نمی‌دانیم شهر چه دارایی‌های دارد به نظر من برای تعیین اموال و دارایی‌های شهر باید کمیته‌ای تشکیل شود.

وی با ابراز تأسف از این‌که برخی سازمان‌ها و نهادها به شهرداری اهر به‌عنوان گاو شیرده نگاه می‌کنند، گفت: درخواست امکانات از شهرداری اهر اشکالی ندارد و باید در تمامی حوزه‌ها سهم خود را ایفاء کند اما این‌که همیشه در هر کاری انتظار داشته باشیم که شهرداری آن نیازها را تأمین کند قابل‌قبول نیست.

انتهای پیام/