به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشانی و ایمنی در شهرستان اهر، هدف از برگزاری این مراسم را تجلیل از خدمات بی‌شائبه و فداکاری آتش‌نشانان برشمرد و اظهار داشت: دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران من‌جمله آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی، هلال‌احمر و … برای حفظ جان مردم شب و روز ندارند و هر لحظه آماده رویارویی با حوادث هستند.

وی افزود: به‌طور مثال در عاشورا و تاسوعای حسینی و حتی تعطیلات عید نوروز همه مردم آسوده‌خاطر مشغول به انجام امورات خود هستند اما دستگاه‌های امدادرسان، امنیتی و نظامی بدون آن‌که تعطیلی داشته باشند در خدمت مردم بوده و هستند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه آتش‌نشانان در مأموریت‌های محوله ازخودگذشتگی و جان‌فشانی می‌کنند تا آسیبی به جان و مال مردم نرسد، گفت: باید در جامعه به‌گونه‌ای تبیین شود تا مردم از عملکرد، فعالیت‌ها و فداکاری‌هایی که آتش‌نشانان از خود نشان می‌دهند مطلع باشند چراکه آتش‌نشانی عین عبادت و جهاد در راه خدا است.

محمودی، قدردانی از تلاش‌های نیروهای امدادی را مستلزم فرهنگ‌سازی در بین اقشار مختلف مردم عنوان کرد و یادآور شد: ما در جامعه مشاغل متعددی داریم که شاید به آتش‌نشانی نیز به‌عنوان یک شغل نگاه شود ولی آن‌هایی که در آتش‌نشانی فعالیت می‌کنند تنها عشق و علاقه ایثارگران و جهادگران را در آتش‌نشانی نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: در حادثه ساختمان پلاسکو به لحاظ این‌که آتش‌نشانان می‌دانستند چه در انتظار آن‌هاست اما به جهت حفظ اموال و جان مردم به دل آتش زدند تا گرفتار شدگان را از آتش نجات دادند ولی خود جانشان را از دست دادند.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه بخشی از آسایش و آرامش کنونی را که شاهد آن هستیم مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های آتش‌نشانان هستیم، خاطرنشان کرد: تجهیز آتش‌نشانی اهر به امکانات و تجهیزات جدید جزو ضروریات است.