به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت الله عبدالهی عصر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه تجهیز بیمارستان های اهر و هریس ضروری است، اظهار کرد: با توجه به محرومیت شهرستان های اهر و هریس، لازم است تا دانشگاه علوم پزشکی بر حسب دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تجهیز بیمارستان های منطقه اقدام لازم را انجام دهد.

وی از پیگیری برای تحقق دستور وزیر بهداشت مبنی بر تجهیز بیمارستان اهر به دستگاه ام آر آی خبر داد، گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داده اند تا بیمارستان اهر به دستگاه ام آر آی مجهز شود و حتی جزو اولویت ها دانسته اند اما تاکنون اقدامی برای تجهیز این بیمارستان صورت نگرفته است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: اخیراً اطلاع یافتم دستگاه ام آر آی به استان آذربایجان شرقی اختصاص یافته و طبق پیگیری هایی که کرده ام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز قرار است تا این دستگاه را به شهرستان میانه تحویل دهد.

عبدالهی تصریح کرد: دلیل رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تحویل دستگاه ام آر آی به شهرستان میانه به خاطر تصادفات رانندگی است که در این شهرستان رخ می دهد، البته اگر نظر بر تصادفات رانندگی باشد بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه جاده های شهرستان اهر جاده های حادثه خیز استان هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر انتظار داشته باشیم بدون اینکه ما پیگیری کنیم مسئولی انجام وظیفه می کند سخت در اشتباه هستیم، گفت: پیگیری های مستمر می تواند حداقل بخشی از مطالبات را محقق کند، این در حالی است که وزیر بهداشت برای تجهیز بیمارستان اهر به دستگاه ام آر آی دو بار دستور داده اند و منطقه ارسباران به مرکزیت اهر در تجهیز به این دستگاه اولویت دار دارد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تاکید کرد: مجدداً تاکید می کنیم که بهره مندی منطقه ارسباران از ام آر آی نسبت به سایر شهرستان ها ارجحیت دارد چراکه برخی از بیماران منطقه در تامین هزینه های رفت و آمد به مرکز استان مشکلات متعددی را متحمل می شوند.