به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر در سال‌جاری با اشاره به این‌که رزمایش مواسات و کمک مومنانه؛ جلوه زیبایی از حس نوع‌دوستی را به نمایش گذاشت، اظهار داشت: از زمانی که مقام معظم رهبری نسبت به برگزاری رزمایش مواسات و کمک مومنانه اقدام نمودند اقدامات بسیاری در کشور و اهر صورت گرفت و در این مسیر سپاه و بسیج، خیرین و نهادهای حمایتی عملکرد خوبی در حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد داشتند.

وی افزود: دعاهای خیر، عمل به توصیه‌های بهداشتی و اقدامات انجام یافته در مقابله با ویروس کرونا نتیجه مطلوبی را به همراه داشته است و در حال حاضر روند نزولی مبتلایان را شاهد هستیم که در این میان شهرهای سفید به عبارتی در این شهرها ویروس کرونا همانند قبل فعال نیست اعلام می‌شود.

امام جمعه اهر ادامه داد: وزارت بهداشت با اعلام شهرهای سفید، نماز جمعه در این شهرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجدداً برقرار می‌شود، البته در شهر اهر هنوز وضعیت سفید نیست تا بتوانیم نماز جمعه را برپا کنیم.

حاجی‌زاده با ذکر این‌که آسیب تحریم‌های ظالمانه آمریکا به مراتب بدتر و شدیدتر از شیوع ویروس کروناست اما با این حال توانسته‌ایم در برابر تحریم‌ها ایستادگی کنیم، گفت: وقتی تحریم‌های آمریکا نتوانست سد راه اراده مستحکم و پیشرفت ایرانیان شود، قطعاً ویروس کرونا هم نمی‌تواند مانع از پیشرفت شود و حتماً تا به امروز که نشان داده‌ایم بر این ویروس منحوس غلبه می‌کنیم.

وی، مسائل اقتصادی را یکی از مهم‌ترین مسائل کشور خواند و گفت: همان‌طور که می‌دانید مقام معظم رهبری چندین سالی می‌شود که شعار سال‌ها را بر مبنای اقتصادی انتخاب می‌کنند و با توجه به مشکلات جامعه، اقدامات انجام یافته در حوزه مسائل اقتصادی؛ کافی نیست و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی بایستی تحولات اقتصادی را بر سر سفره‌ها لمس کنند و اینکه صرفاً بگوییم قیمت‌ها چنین و چنان شد و تورم کاهش یافت دلیل نمی‌شود.

امام جمعه اهر اضافه کرد: بهبود شرایط اقتصادی و کمک به تامین معیشت مردم را باید مردم بر سر سفره احساس کنند و این موضوعی است که مقام معظم رهبری در مسئولان مطالبه می‌کنند.

حاجی‌زاده با تاکید بر اینکه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم نباید قربانی کرونا شود، گفت: این‌که گفته شود فعلاً با ویروس کرونا درگیر هستیم و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را فراموش کنیم قابل قبول نیست، هرچند مقابله با ویروس کرونا نیز مهم است ولی نمی‌توان مقابله با کرونا را به تمامی مسائل تامین داد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های و مدیران بایستی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با «جهش تولید»، برنامه‌ریزی مدون و دقیق داشته باشند و بگویند چه اقدامی انجام می‌دهند و اگر اقداماتی انجام داده‌اند باید نسبت به سال گذشته این اقدامات و فعالیت‌ها ۱۰ برابر شود چون مطالبه رهبری نیز چند برابر شده است.

امام جمعه اهر با تاکید بر این‌که روحیه دوران دفاع مقدس در شرایط فعلی هم می‌تواند تحریم‌های دشمنان را بی‌اثر سازد، گفت: در شرایط تحریمی وقتی سپاه ماهواره پرتاب کرده و دشمنان انگشت بر دهان گذاشت یعنی این‌که ما می‌توانیم.

انتهای پیام/