به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار شهرستان اهر که در سالن پیامبر اعظم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های خیرین در راستای رفع کمبودهای آموزش و پرورش اظهار داشت: سال ۹۱ منطقه ارسباران با اتفاق ناگواری چون زلزله روبر شد اما حضور چشمگیر خیرین و اتحاد و انسجام ملت ایران در تأمین نیازهای مردم این اتفاق را به بهترین شکل تغییر داد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت خیرین در امور مدرسه‌سازی در شهرستان اهر هم برای معلمان و هم دانش‌آموزان مایه دلگرمی و مباهات است، افزود: شهرستان اهر با نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی و ظرفیت‌هایی که دارد اما در عین حال محروم و مظلوم واقع‌شده است.

فرماندار شهرستان اهر، تحصیل دانش‌آموزان روستایی در مدارس کانکسی را نمونه عینی محرومیت شهرستان اهر در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: متأسفانه شهرستان اهر علاوه بر مدارس کانکسی، مدارس تخریبی دارد که شاید صد برابر بدتر از کانکس باشد این امر نیز برای حوزه آموزش و پرورش شهرستانی با قدمت و پیشینه تاریخی و فرهنگی کسر شان است.

محمودی با ذکر اینکه خیرآن‌که برای تأمین فضای امن و آرام برای دانش‌آموزان روستایی و مناطق محروم هستند جایگاهی بهشتی دارند، گفت: در دهه فجر سال گذشته اغلب مدارسی که در شهرستان اهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت خیرساز بودند و همین خیران آن‌قدر فروتن بودند که حتی حاضر به حضور در مراسم افتتاح نیز نشدند.

وی اضافه کرد: ما به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان اهر، رویکردمان در کنار برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان، توجه به حوزه فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های تعلیم و تربیت علی‌الخصوص زیرساخت‌های فرهنگی است همان‌گونه که در کنار دستگاه‌های تعلیم و تربیت و نوسازی و تجهیز مدارس استان برای رفع نواقصات هستیم بلکه در راستای تأمین اعتبار مورد نیاز از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان اهر با تأکید بر اینکه خیرین با احداث مدرسه در مناطق روستایی و محروم نه‌تنها نیازهای دانش‌آموزان را مرتفع می‌کنند بلکه مسیر دنیا و آخرت خود را نیز با این اقدام هموار کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مدارسی که در روستاهای شهرستان اهر توسط خیرین احداث‌شده دانش‌آموزان به‌خوبی قدر آن را می‌دانند.