به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در اولین همایش منطقه‌ای توسعه پایدار و بهره‌وری که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، اظهار کرد: پهم‌اکنون صدها هزار و میلیون‌ها نفر به سمت کربلا درحرکت‌اند تا اربعین حسینی را در جوار حرم مطهر امام حسین(ع) باشند چراکه اربعین حسینی یک جریان اعتقادی، مذهبی، امنیتی و سیاسی است.

امام جمعه اهر برگزاری همایش توسعه پایدار و بهره‌وری در مرکز آموزشی را یک اقدام ارزشمند خواند و افزود: دلیل اینکه چرا در طول سال‌های اخیر مقام معظم رهبری شعار سال را بر مبنای اقتصادی نام‌گذاری می‌کنند شاید به این دلیل بوده تا اراده ملت و مسئولین را در برابر تهدیدهای اقتصادی دشمن قوی‌تر کنند.

آیت‌الله حاجی‌زاده تصریح کرد: دشمن همواره سعی داشته تا جمهوری اسلامی را در تمامی عرصه‌ها علی‌الخصوص مسائل فرهنگی و اقتصادی زمین‌گیر کند.

وی غیر کارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی را از اهداف و توطئه‌های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی عنوان کرد، ادامه داد: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از هر زمینه‌ای برای نفوذ و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده ولی با رهنمودهای مقام معظم رهبری و هوشیاری دولتمردان و ملت ایران تمامی توطئه‌ها خنثی و دشمن در کلیه جبهه‌ها شکست‌خورده است.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه کشور برای رسیدن به توسعه پایدار و تقویت بنیه اقتصادی نیازمند راهکارهای نوین و کارشناسی است، گفت: همایش‌هایی این‌چنین که محور توسعه پایدار به خود گرفته نباید صرفاً تشریفاتی بوده باشد بلکه آنچه مهم و حائز اهمیت است خروجی همایش‌هاست.

امام جمعه اهر اضافه کرد: منطقه ارسباران و شهرستان اهر در بخش‌های کشاورزی، دامداری و نیروی فکری و کارآمد در نوع خود قطب محسوب می‌شود درعین‌حال که در برخی موضوعات توأم با توسعه بوده‌ایم ولی نمی‌توان نادیده گرفت که کمبودهایی نیز داریم و بایستی برای رفع کم و کاستی‌ها راه علاجی هم پیدا کنیم.

وی بابیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید از اظهارنظر به مرحله عمل برسیم آنگاه می‌توانیم بگوییم که قدم‌هایی برای تحقق شعار سال برداشته‌ایم، گفت: دشمن تلاش می‌کند تا مردم از نظام و دولت اعلام نارضایتی کنند ولی مسئولین نیز با امکانات دهی و تقویت اقتصاد منطقه می‌توانند در ناامید کردن دشمن مؤثر باشند.

انتهای پیام/