به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر، اظهار داشت: با توجه به سپری شدن سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی شهرستان اهر در برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه فجر اقدامات قابل‌توجهی انجام دادند و از طرفی حضور یکپارچه و دشمن‌شکن مردم اهر در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن وحدت مردم این شهرستان را نشان داد.

وی با اشاره به اینکه ماه‌ها و روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در حال سپری است، افزود: در طول ۱۱ ماه سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل مباحث و اقدامات انجام‌شده جهت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر را پیگیری کرده‌ایم و با وجود بروکراسی‌های اداری و مشکلات که برخی از این‌ها رفع شده و بعضی از مشکلات در حال رفع است.

عابدی ادامه داد: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شهرستان اهر جهش مضاعفی در جهت توسعه همه بخش‌ها از جمله کشاورزی، صنعت، معدن و غیره می‌شود و فعالیت‌های دستگاه‌ها در زمینه اقتصاد مقاومتی به حیثیت شهرستان اهر بازمی‌گردد که باید گزارش‌های مناسبی به ستاد فرماندهی ارائه شود.

فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه عملکرد دستگاه‌ها و ادارات در خصوص اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارزیابی می‌شود، گفت: اداره‌ای که فعالیت‌های خوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی انجام داده ولی در ارائه گزارش عملکرد به ستاد فرماندهی تعلل کرده یقیناً به حیثیت شهرستان و اداره آسیب می‌رساند.

وی اقدامات و فعالیت‌های انجام‌شده شهرستان اهر را در زمینه اقتصاد مقاومتی قابل‌قبول ارزیابی کرد و بیان داشت: عملکرد برخی از ادارات و دستگاه‌ها با وجود این‌که اهر نمره قبولی در اقتصاد مقاومتی می گیرد ولی قابل‌قبول نیست، هرچند عملکردهای شهرستان اهر در مقایسه با سایر شهرستان‌ها مطلوب است.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه نباید با مقایسه عملکردها در خصوص ارائه گزارش‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های دولت قبل را زیر سؤال ببریم، اظهار کرد: بایستی به این‌گونه گزارش دهیم که باوجود مشکلات اقتصادی و مالی در دولت تدبیر و امید تأثیر در اجرای پروژه‌های عمرانی شهرستان اهر نداشته و به هر نحوی که شده پروژه‌های مصوب را اجرایی کرده‌ایم.

عابدی با اشاره به اینکه پایان سال جاری گزارش اقدامات و فعالیت‌های آذربایجان شرقی و به‌ویژه شهرستان‌ها به محضر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود، گفت: اگر تا زمان ارائه گزارش برای رهبر معظم انقلاب اسلامی تحرک جدی در خصوص اقدامات اقتصاد مقاومتی صورت نگیرد فعالیت‌هایی که تاکنون انجام‌شده معنی و مفهومی پیدا نخواهد کرد و اگر مسئولین ادارات پیگیر طرح‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی نباشند کسی این طرح‌ها را پیگیری نمی‌کند و این وظیفه مسئولین است.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه پنجم اسفندماه گزارش اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی ارائه خواهد شد، خاطرنشان کرد: اداراتی که تاکنون عملکرد مطلوبی ارائه نکرده اند تا زمان تکمیل گزارش اقتصاد مقاومتی به ستاد فرماندهی این شهرستان ارسال کنند.

انتهای پیام/