به گزارش اهرامروز، دکتر حامد عباسپور عرشی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جریان سال ۹۸ تعداد ۹۶۰۳۰۰ نوبت سر واکسیناسیون دامی جهت تحت پوشش قرار دادن جمعیت دام سبک و سنگین شهرستان اهر در برابر بیماریهای واگیر و مشترک صورت گرفته است.

وی گفت: از این تعداد، بیش از ۱۰۸۶۰۵  نوبت سر واکسیناسیون در دام سنگین، مربوط به بیماریهای تب‌مالت، لمپی اسکین و تب‌برفکی بوده و تعداد ۸۵۰۵۷۹ نوبت سر مربوط به واکسیناسیون در دام سبک ، مربوط به بیماریهای آبله گوسفند و بز ، تب برفکی ، تب مالت و ppr بوده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر گفت : ۱۱۱۶ قلاده سگ صاحبدار نیز بر علیه بیماری  هاری مورد  واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

عباسپور در تشریح همه گیری و واگیری بیماریها  گفت: بیماری هاری, شاربن , بروسلوز(تب مالت) در گروه بیماریهای مشترک بین انسان و دام طبقه بندی می شودکه در صورت عدم کنترل, تاثیر زیان باری بر سلامت و اقتصاد جامعه خواهد گذاشت.

وی افزود واکسیناسیون در جمعیت طیور صنعتی و بومی نیز با جدیت انجام گردیده بطوریکه در فاز یک واکسیناسیون, بیش از ۸۷۰۰۰ قطعه انواع طیور بومی به صورت رایگان مورد واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل قرار گرفتند

وی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون طیور بومی با پیش بینی ۹۰۰۰۰ قطعه از اسفند ماه سالجاری لغایت اردیبهشت سال آتی خبر داد.

در پایان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اهر ضمن تقدیر و تشکر از اکیپهای واکسیناسیون اداره و بخش خصوصی شهرستان ، از همکاری دامداران ، روستائیان ، دهیاران و شوراها ی اسلامی و خانه های بهداشت روستاها نیز در امر واکسیناسیون قدردانی و تشکر نمودند.