به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در آیین گرامیداشت یاوران سلامت و روز داروساز شهرستان اهر ضمن تبریک روز پزشک به خانواده زحمتکش سلامت شهرستان اهر اظهار داشت: غیر از وظیفه قانون‌گذاری وظیفه دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حوزه انتخابیه است که بنده نیز از ۱۷ خردادماه این وظیفه را آغاز کرده‌ام.

وی به اولویت‌های کاری خود در منطقه اشاره کرد و گفت: یکی از پیگیری‌های اساسی بنده که حتی از شخص رئیس‌جمهور نیز در روز حضور وی در مجلس خواستم تکمیل بزرگراه اهر – تبریز است که انشاا… با فعالیت‌های انجام‌شده شاهد فعال‌تر شدن عملیات اجرایی آن خواهیم بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها امسال ۴۲۰ میلیارد ریال برای بزرگراه اهر – تبریز اختصاص‌یافته است افزود: برای ادامه فعالیت این جاده اوراق قرضه اسلامی نیز اختصاص می‌یابد امسال تا پایان فصل عمرانی ۳۵ کیلومتر دیگر نیز آسفالت شده و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

عبدالهی یکی دیگر از پیگیری‌های جدی خود را اشتغال در معادن منطقه عنوان کرد و گفت: تا جایی که می‌توانیم برای تسهیل امور سرمایه‌گذاران تلاش خود را انجام می‌دهیم پیگیری‌های انجام‌شده در مورد معدن آهک هیدراته جواب داد و اخیراً فعالیت ساخت این معدن که ۲۸۰۰ میلیارد ریال به آن اختصاص‌یافته آغازشده است.

وی با انتقاد از عدم همکاری شرکت مس ملی ایران عنوان داشت: شرکت مس ملی ایران درباره معادن آذربایجان شرقی کار خود را درست انجام نداده و به این منطقه ظلم کرده است از وزیر جدید می‌خواهم که به داد مس منطقه نیز برسد مس فقط متعلق به کرمان نیست خوشبختانه فعالیت‌های معدن مس انجرد نیز آغازشده و امیدواریم به‌زودی تولید خود را شروع نماید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی به فعالیت‌های خود در بخش بهداشت و درمان نیز اشاره کرد و افزود: در بخش سلامت منطقه، درمانگاه تأمین اجتماعی که به بیش از ۷۰ هزار نفر بیمه‌شده خدمات ارائه می‌کند و بیمه‌شدگان از حق قانونی خود محروم بودند از امروز دستور دو شیفته شدن آن صادرشده و مردم عزیز منطقه می‌توانند با تکمیل امکانات از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: دستگاه MRI  نیز که از ضروریات حوزه سلامت هر منطقه است نیز پس از دیدار با وزیر بهداشت در حال پیگیری هستیم که انشاا… در آینده نزدیک شاهد استقرار آن در اهر باشیم.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه با تعیین فرماندار و شهردار به‌زودی توسعه منطقه تسریع شود گفت: امیدواریم به‌زودی شاهد تأسیس بیمارستان خصوصی و حضور بیشتر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در منطقه باشیم.