به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالفضل بابایی دایلاری در جلسه کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهر اظهار داشت: برای این‌که بتوانیم در سیمای شهر اهر شاهد تحولاتی باشیم لازم است تا در بافت‌های فرسوده شهری در صدور پروانه ساخت و سازها تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی ارائه دهیم.

وی افزود: همان‌طور که می‌دانیم اغلب اهری‌ها معتقدند در طول سالیان سال هیچ تغییراتی در بافت فرسوده و خیابان‌های اصلی شهر اهر به وجود نیامده است و لازم است تا شورای پنجم به جهت متفاوت‌تر شدن با دوره‌های قبلی به دست از تغییرات حتی با اعمال تخفیف و تسهیل در ساخت و سازها اقداماتی انجام دهد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهر ادامه داد: این پیشنهاد منوط اجماع نظر اعضای کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی و شورای اسلامی شهر اهر است.

بابایی بابیان این‌که پیشنهاد بنده برای تغییر در سیمای شهری در بافت‌های فرسوده و خیابان‌های اصلی شهر اهر اعمال تخفیف ۵۰ تا ۷۰ درصدی در صدور پروانه ساخت و ساز است، گفت: این اقدام می‌تواند در زیباسازی چهره شهر و احیای بافت فرسوده نقش مؤثری داشته باشد.

وی تصریح کرد: بحث درآمدی شهرداری اهر از ساخت و ساز در هسته مرکزی شهر به‌جای خود ولی با اعمال تخفیف ویژه در صدور پروانه ساخت و ساز به لحاظ گران بودن تعرفه ساخت و ساز در خیابان‌های اصلی شهر اهر اکثراً توان نوسازی ندارند اما با این طریق حداقل می‌توانیم مردم را ترغیب به نوسازی واحدهای مسکونی و تجاری کنیم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اهر از آماده‌سازی بخشی از جاده کمربندی غربی اهر خبر داد، یادآور شد: بخشی ازیک‌طرف این کمربندی آسفالت‌ریزی شده و طرف دیگر این کمربندی در حال زیرسازی هستیم و در میان این جاده معارضانی وجود دارد هنوز نتوانسته‌ایم به توافق برسیم اما هیچ‌گاه سعی نکرده‌ایم پروژه تعطیل شود عملیات عمرانی این پروژه توسط شهرداری اهر سرعت گرفته و امسال شاهد افتتاح کمربندی غربی خواهیم بود.

 

 

 

بابایی در پایان با تأکید بر این‌که فاز نخست پارک ولایت شهر اهر آماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات لازم در فاز نخست پارک ولایت انجام‌گرفته و به‌زودی شاهد افتتاح آن می‌شویم.

 

انتهای پیام/