به گزارش اهرامروز، منوچهر سلمان زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۱۷۵ میلیون و ۹۲۷ هزار تردد خودرو در محورهای آذربایجان شرقی ثبت‌شده است، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۱۶ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی افزود: طبق اطلاعات دریافتی از ۸۲ دستگاه تردد شمار آنلاین مستقر در محورهای استان از کل تردد ثبت‌شده ۱۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۵ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است و بر اساس این گزارش ۱۲ درصد از ترددها در محورهای استان با سرعت غیرمجاز و ۲۳ درصد از آن‌ها با فاصله طولی غیرمجاز صورت گرفته است.

سلمان زاده بابیان اینکه طی ۹ ماهه سال جاری متوسط تردد ساعتی در استان ۳۲۴ وسیله در ساعت و نیز متوسط تردد ساعتی وسایل نقلیه سنگین ۵۰ وسیله در ساعت بوده است، گفت: سرعت متوسط تردد در محورهای آذربایجان شرقی ۳/۸۴ کیلومتر بر ساعت بوده که بالاتر از میانگین سرعت متوسط کشور یعنی ۴/۷۹ کیلومتر بر ساعت است.

وی اضافه کرد: طی ۹ ماهه سال جاری محورهای رفت و برگشت تبریز- ایلخچی، تبریز- صوفیان، ملکان – بناب به ترتیب محورهای دارای بیشترین تردد در آذربایجان شرقی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: شهریورماه با ۳۰ میلیون و ۱۰۱ هزار تردد و مردادماه با ۲۸ میلیون و ۸۳۲ هزار به ترتیب پرترددترین ماه‌ها در طول سال جاری بودند.

انتهای پیام/