به گزارش خبرنگار اهرامروز، بابک رضی‌منش در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه راهداری شهرستان خداآفرین بابیان اینکه از ۱۶۰ کیلومتر جاده‌های اصلی شهرستان خداآفرین تنها ۱۱۰ کیلومتر شریانی است، اظهار کرد: همچنین از مجموع ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی فقط ۱۳۰ کیلومتر از راه ارتباطی روستاهای خداآفرین آسفالته است که باعث شده تا این شهرستان از نظر آسفالت راه‌های روستایی در آخرین رده استانی قرار گیرد.

معاون فرماندار خداآفرین ادامه داد: شاخص راه‌های روستایی آسفالته استان آذربایجان شرقی ۹۵ درصد بوده و شهرستان خداآفرین به دلیل کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌ها با شاخص استانی فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به مناطق مرزی و کمتر توسعه‌یافته دارد، اضافه کرد: امنیت پایدار در مناطق مرزی کشور نیازمند توسعه پایدار است در حالی که مرزبانان اصلی در مناطق مرزی کشور مردم ساکن هستند.

رضی‌منش اصلاح روکش آسفالت جاده اسکانلو – پارس‌آباد را از دیگر نیازهای مهم شهرستان خداآفرین در حوزه راه دانست، گفت: جاده مرزی خداآفرین در دلیل واقع‌شدن در مسیر گمرک بیله سوار و جلفا شاهد تردد خودروهای سنگین و ترانزیتی بوده که باعث تخریب جاده می‌شوند که متأسفانه همیشه شاهد حوادث رانندگی در این محور مرزی هستیم.

معاون فرماندار خداآفرین با تأکید بر اینکه خیر نیکوکاری سه هزار مترمربع زمینی با هدف احداث راهدارخانه اهدا کرده است، یادآور شد: احداث راهدارخانه عاشقلو خداآفرین در فرمانداری مصوب شده و برای عملیاتی شدن پروژه راهدارخانه نیازمند اعتبار هستیم.

انتهای پیام/