به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد ابراهیمی در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر اظهار کرد: بنیاد شهید یک سازمان فرهنگی و طلایه‌دار در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی بابیان اینکه حتی دستگاه‌های اجرایی که کار فرهنگی ندارند باید تفکر فرهنگی داشته باشند گفت: زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایثار و شهادت نیاز به اقدامات فرادستگاهی دارد که از عهده یک دستگاه به‌تنهایی خارج است و این موضوع در قانون خدمات ایثارگران نیز پیش‌بینی‌شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر افزود: اقدامات فرهنگی کار اداری نیست و نیاز به روحیه متفاوت از روحیه صرفاً اداری دارد بلکه کار جهادی لازم است مقام معظم رهبری نیز به کار جهادی تأکید دارند.

ابراهیمی بابیان اینکه اقدامات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت مهم‌ترین موضوع فرهنگی کشور ما است عنوان کرد: اقدامات فرهنگی نیاز به سازوکار مشخص دارد تا مشخص شود چگونه باید به‌صورت مشترک و باقدرت در این مسیر حرکت کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در روز ۲۷ مهر سال ۹۲ که فرمودند: لشگر فرهنگی دشمن حمله می‌کند و همه موظف به دفاع هستیم ابراز داشت: بر این اساس نهادها و دستگاه‌هایی که کارهای اجرایی فرهنگی انجام می‌دهند باید راهکارهای مقابله با این حمله فرهنگی را مشخص کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر به برخی از راهکارهای مقابله با حمله فرهنگی از دیدگاه مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: شناخت برنامه و هدف دشمن، هدف اصلی دشمن از جنگ نرم استحاله جمهوری اسلامی و تغییر باورهای مردم است. شناخت و به‌کارگیری توان خودمان بسیار مهم است ما باید توان نرم کشور و حوزه فرهنگ و مهم‌ترین کانون آن یعنی ایثار و شهادت را به‌عنوان مهم‌ترین شاخص فرهنگی خود به‌خوبی بشناسیم.

ابراهیمی  با ذکر اینکه باید جبهه فرهنگی واحد که در آن باروحیه جهادی کار شود تا در مقابل جبهه فرهنگی دشمن بایستد تشکیل شود عنوان کرد: داشتن مدلی مشخص برای جنگیدن در عرصه جنگ نرم و در این حوزه مهم‌ترین مدل برای ما عاشور است که نمونه‌های مختلف آن در دفاع مقدس هم وجود داشته است.

وی در ادامه فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری  استفاده از ابزار و تجهیزات روز در حوزه‌های رسانه، هنر و فضای مجازی را بسیار مهم خواند و گفت: امروز فضای مجازی عرصه بسیار مهمی است که می‌توان با استفاده مناسب و خوب از آن دشمن را شکست داد و از آن به‌عنوان یک فرصت ارزنده استفاده کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اهر  مهارت، آگاهی و اعتقاد افراد مقابله‌کننده با دشمن را راهکار بعدی عنوان کرد و ابراز داشت: خلاقیت و نوآوری بر اساس نیازهای روز باشد تا شیوه‌ها بر اساس این  نیازها و استمرار در کارها تغییر یابند.

ابراهیمی  بابیان اینکه باید عاشورا و دفاع مقدس را باید با سه راهکار پایش، پالایش و پویش از تحریف، تخریب و فراموشی مصون کنیم عنوان داشت: امروز در دنیا مرزهای فرهنگی مهم تر از مرزهای جغرافیایی هستند و حرکات اقتصادی و مادی هم نیاز به کار فرهنگی دارند.