به گزارش خبرنگار اهرامروز، صبور علمی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرایم شهرستان اهر در سال‌جاری که با موضوع مقابله با گرانی کالا در آستانه ماه مبارک رمضان و روزه‌خواری در دادگستری اهر برگزار شد با اشاره به اینکه نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالا از وظایف اصلی اداره صنعت، معدن و تجارت است اظهار داشت: هر ساله سه مرحله نظارت بر بازار و مقابله با گران‌فروشی تشدید می‌شود.

وی از آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار و مقابله با گران‌فروشی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در شهرستان اهر خبر داد و افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در ماه مبارک رمضان اکیپ مشترک برای کنترل بازار تشکیل می‌دهد و در این راستا هر تخلفی محرز شود به صورت قانونی برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر ادامه داد: در اردیبهشت‌ماه امسال و در آستانه ماه مبارک رمضان فعالیت اکیپ‌های مشترک کنترل بازار در اهر محسوس بود، به نوعی در این بازرسی‌ها ۵۹ پرونده تخلفاتی تحت عناوین «گران‌فروشی، عدم درج قیمت کالا، عدم صدور فاکتور و …» با ارزش بیش از ۶ میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند و برای تخلفات بالای ۱۰ میلیون تومان ۷ فقره پرونده تشکیل داده‌ایم.

علمی اضافه کرد: ما تمامی مراحل تولید و عرضه گوشت قرمز را از میدان دوآب تا کشتارگاه رصد کرده‌ایم و با اقدامات کارشناسی و مذاکره با نماینده قصابان قیمت قابل عرضه گوشت قرمز به مردم ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان تعیین شد و این قیمت تعیین شده به تمامی قصابان ابلاغ کردیم و اگر قصابی قیمت مصوب را در معرض دید عموم قرار نداده و به آن عمل نکند برخورد قانونی می‌کنیم.

وی گفت: برخی از قصابان با مراجعه به اداراه صمت اعلام کردند قیمت مصوب برای گوشت قرمز هیچ صرفه‌ای برای قصابان ندارد و ما اعلام کردیم تا زمانی که تنظیم بازار قیمت اعلام نکرده رعایت قیمت مصوب گوشت قرمز الزامی است و هر کس رعایت نکند با فرد متخلف برخورد می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر همچنین از شناسایی و برخورد با دو قصابی متخلف و گران‌فروش در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای اعلام قیمت موصب گوشت قرمز، ۲ واحد قصابی که گران‌تر از قیمت مصوب، گوشت به مردم عرضه می‌کردند شناسایی و به پرداخت جریمه ۴ میلیون تومانی محکوم شدند و برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی و دستگاه قضایی معرفی شده‌اند، در این راستا از دستگاه قضایی تقاضا داریم حکم پلمپ واحدهای متخلف را صادر کنند تا درس عبرتی برای سایرین شود.

علمی در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی اعم از گران‌فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و … با شماره‌گیری ۱۲۴ تلفن دریافت گزارشات مردمی، مراتب را به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر گزارش دهند و گفت: مردم با گزارش تخلفات صنفی از ما تحرک می‌خواهند و ما با شنیدن گزارشات، انتقادات و پیشنهادات مردم علاقه‌مند می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه اداره صمت نمی‌تواند تک تک مشتریان واحدهای صنفی را کنترل کرده و آنها بخواهند که واحد صنفی فاکتور فروش ارائه کرد یا خیر، و یا این‌که اقلام را به چه قیمتی فروخته است، خاطرنشان کرد: همچنین قیمت مصوب مرغ در کشور برای هر کیلو ۱۱۵۰۰ تومان است و فروشندگان گوشت مرغ ملزم به رعایت این قیمت مصوب هستند.

انتهای پیام/