به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در جلسه فوق العاده شورای مدیریت بحران شهرستان اهر از تشکیل کمیته مدیریت مصرف برق در ادارات شهرستان اهر برای کاهش مصرف برق خبر داد و گفت: با توجه به افزایش دما در منطقه، شاهد افزایش مصرف برق در بخش های مختلف هستیم که اگر مصرف آن به درستی مدیریت نشود، خاموشی های مکرر خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بحث انرژی از مهمترین مباحث مطرح در تمام کشور های جهان برای توسعه به شمار می رود، افزود: مدیریت در مصرف برق بهرین راه برای صرفه جویی است که بایستی در ادارات و محل زندگی نهادینه شود و به عنوان یک فرهنگ به آن نگاه شود.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تشکیل کمیته اضطراری و کاهش مصرف برق در واحد های تولیدی، صنعتی و خانگی شهرستان تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگری از قطعی برقو جلوگیری از بحران ناشی از آن، تصمیم گرفته شده است که ادارات با صرفه جویی های لازم، میزان مصرف خود را ۲۰ درصد کاهش دهند.

محمودی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد شهر و جامعه پرسنل ادارات بوده و با این روش می توانیم مصرف براق را در شهرستان کاهش دهیم، بایستی ادارات با برگزاری جلسات، پرسنل و کارکنان خود را در کاهش مصرف برق تشویق کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تولید برق در نیروگاه های برق آبی کشور با کاهش ۵۰ درصدی روبرو هستند، خاطرنشان کرد: نیروگاه های برق آبی در سال های گذشته حدود ۱۰ هزار مگاوات برق تولید میکردند و امسال به دلیل مشکلات کم آبی و خشک سالی به کمتر از ۵ هزار مگاوات خواهد رسید که بر این اساس مجبور به صرفه جویی و مدیریت بهینه در مصرف برق هستیم.

فرماندار اهر با تاکید برلزوم همکاری و هماهنگی تمامی اقشار مختلف جامعه برای عبور از فصل پیک مصرف برق، تصریح کرد: اوج مصرف برق از ساعت ۱۲ الی ۱۶ و همچنین از ساعت ۲۰ الی ۲۳ می باشد که صرفه جویی در این بازه زمانی، کاهش هزینه های برق مصرفی را به همراه دارد.

زاهد محمودی در پایان با اشاره به اینکه مصرف بهینه و درست حامل های انرژی مانند برق با مشارکت مردم و همکاری آنان با ادارات ذیربط محقق می شود، گفت: هر اندازه اعتماد بین مردم و دولت و میزان همکاری اقشار مختلف جامعه با ادارات و سازمان ها افزایش یابد، طرح هایی مانند اصلاح الگوی مصرف حامل های انرژی بهتر اجرا خواهد شد.