به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام حسین ستاری در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان اهر از تشکیل کمیسیون ویژه رسیدگی به امور مساجد در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: کمیسیون ویژه رسیدگی به امور مساجد متشکل از امام‌جمعه، معتمدین محل، رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و سپاه ناحیه اهر است.

وی افزود: کمیسیون ویژه رسیدگی به امور مساجد تاکنون یک‌بار تشکیل جلسه داده و جلسات دیگر این کمیسیون با محوریت رفع مشکلات مساجد برگزار می‌شود، اگر روال فعلی ادامه یابد یقین داریم عمده مشکلات مساجد مرتفع خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اهر با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده می‌توانیم حداقل در ۱۰ مسجد امام جماعت دائمی داشته باشیم، گفت: هیئت‌امنای برخی از مساجد به لحاظ این‌که از آموزش‌های لازم بهره‌مند نشده‌اند امور مساجد را همانند روش‌های سنتی پیش می‌برند و تبلیغات اسلامی در تلاش است تا آموزش‌های لازم را به هیئت‌امنای مساجد ارائه دهد.

ستاری خواستار معرفی مساجد شاخص و موفق در جذب امام جماعت، اقامه نماز جماعت و برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی شد و یادآور شد: برخی افراد از قانون در پیشبرد اهداف مساجد تمکین نمی‌کنند لذا باید با تعامل و همفکری این مسائل پیش‌آمده را رفع کنیم.

بسیاری از مشکلات جامعه ناشی از کم‌توجهی به فریضه نماز می‌شود

صمد طایری در جلسه شورای اقامه نماز شهرستان اهر بابیان اینکه معمولاً جلسات شورای اقامه نماز شهرستان هر دو یا سه ماه یک‌بار برگزار می‌شود، اظهار داشت: اجلاس سراسری نماز که به میزبانی استان سمنان برگزار شد رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی از این اجلاس را مزین کردند و در پیام صادره به مسائل نماز در مدارس تأکید مضاعفی داشتند.

وی افزود: در جلسه قبلی بر این موضوع که برخی از مساجد اهتمام جدی برای جذب روحانی جهت اقامه نماز جماعت از خود نشان نمی‌دهند و مقرر شد تا موضوع مطرح‌شده از سوی ادارات اوقاف و تبلیغات اسلامی بررسی و نتایج آن در جلسه شورای اقامه نماز عنوان شود.

دبیر شورای اقامه نماز شهرستان اهر ادامه داد: اگر به ریشه‌های فساد مالی و اخلاقی نگاه تیزبینانه و دقیقی داشته باشیم می‌بینیم هراندازه که در جامعه اسلامی به نماز کم‌توجهی شود همان اندازه فساد در آن جوامع گسترده‌تر می‌شود.

طایری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص این‌که هر مسئول در دستگاه تحت مدیریت خود مسئول اقامه نماز است، گفت: اگر می‌بینیم در دستگاهی، نمازخانه یا اتاق مدیر تمیز و آراسته است یقین بدانیم همان اندازه اقامه نماز در آن دستگاه‌ها از توجه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/