به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد میرزاپور عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اهر با اشاره به ابتلای ۴۲۴۸ نفر از جمعیت شهری و روستایی به ویروس کرونا اظهار داشت: از این تعداد ۳۷۳۹ نفر جمعیت شهری و ۵۰۹ نفر جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر افزود: تا به امروز ۱۷۱ نفر از افراد مبتلای قطعی به ویروس کرونا در شهرستان اهر جان‌باخته‌اند و طی ۱۰ روز اخیر روزانه ۹ نفر از بیماران دارای علائم تنفسی در بیمارستان باقرالعلوم اهر بستری شده‌اند.

وی از تشکیل ۴۱ تیم متشکل از نیروهای داوطلب بسیج و شبکه بهداشت و درمان در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر اهر خبر داد، گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری سپاه، فرمانداری و سایر نهادها و ادارات با قوت هرچه تمام در شهرستان اهر اجرا می‌‎شود.

میرزاپور بابیان این‌که تا امروز ۱۷۶ نمونه‌گیری به واسطه کیت‌های تشخیص سریع کرونا در شهرستان اهر انجام شده است، گفت: از مجموع ۱۷۶ تست سریع کرونا در اهر؛ ۶۸ بیمار کرونایی جدید شناسایی کرده‌ایم که به عبارتی ۴۰ درصد نمونه‌گیری با کیت‌های تشخیص سریع کرونا مثبت شده‌اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر همچنین از اختصاص ۱۰۰۰ کیت تشخیص سریع کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: متأسفانه شلوغی و ازدحام به بازار و اماکن عمومی بازگشته و آثار محدودیت‌های کرونایی از بین می‌رود از این‌رو تغییر وضعیت شیوع ویروس کرونا از «نارنجی به قرمز» دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌رو بودن شب یلدا و دورهمی‌های خانوادگی و فامیلی به جهت تشدید وضعیت شیوع ویروس کرونا در بین خانواده‌ها بر نگرانی‌هایمان افزوده است.

 

مدیریت و کنترل بیماری کرونا به صورت محله‌محور انجام می‌شود

سرهنگ پاسدار موسی صفی نیز در این جلسه در تشریح اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: در این طرح زنجیره انتقال و تماس افراد مبتلا به ویروس کرونا با افراد در معرض خطر با مشارکت کادر بهداشت و درمان و بسیجیان به صفر خواهد رسید.

فرمانده سپاه ناحیه اهر افزود: شعار محوری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی؛ «مسجد سنگر سلامت و هر خانه پایگاه سلامت» است و اولویت این طرح پیشگیری از ابتلاء به کرونا به جای درمان خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات برای کنترل و مهار بیماری کرونا در شهرستان اهر وارد عمل می‌شوند، گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا اقدامات جزیره‌ای کنار گذاشته شود و سیستم بهداشت و درمان و بسیج و سپاه با همکاری همدیگر با ویروس کرونا مقابله کنند.

صفی تاکید کرد: درمان خانگی بیماران کرونایی با استفاده از پزشکان، پرستاران و بهورزان بسیجی، مجرب و متخصص جهت جلوگیری حداکثری از مراجعه به بیمارستان از دیگر محورهای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر بابیان این‌که بسته‌های معیشتی به ارزش ۳ میلیون ریالی در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به بیماران کرونایی نیازمند تحویل می‌شود، گفت: از زمان شروع طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا امروز ۷۳ بسته معیشتی با رعایت کرامت انسانی و به صورت شبانه به بیماران کرونایی نیازمند تحویل داده‌ایم.