صبور علمی در گفتگو با خبرنگار اهرامروز، ضمن تبریک فرارسیدن ایام سال نو به اصناف و کسبه و همشهریان اظهار کرد: با توجه به اینکه با حکم فرماندار شهرستان، مسئولیت کمیته مالی واحدهای صنعتی و تولیدی به ما واگذارشده، با ادارات و روسای بانک‌ها جهت بررسی مشکلات و موانع واحدهای صنعتی و تولیدی در طول ۵ جلسه برگزار کردیم.

وی بابیان اینکه در طول جلسات برگزارشده ۳۰ مصوبه داشته‌ایم گفت: تا جایی که اختیارات به ما اجازه می‌داد مسائل و مشکلات واحدها حل‌وفصل شده و بقیه موارد به کمیته استانی ارجاع داد شد تا تمهیدات لازم انجام پذیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر با اشاره به اینکه طرح تشدید بازرسی ویژه ایام نوروز در این اداره انجام می‌گیرد عنوان کرد: در این طرح با سه روش به شکایات و موارد مربوطه شهروندان رسیدگی می‌شود تلفن ۱۲۴ که در تمام شبانه‌روز آماده دریافت شکایات همشهریان عزیز است.

علمی با ذکر اینکه با اصنافی که قوانین صنفی را رعایت نکنند برخورد می‌شود گفت: در موارد لزوم و داشتن مدارک کافی همشهریان عزیز می‌توانند به‌صورت حضوری به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر واقع در ابتدای جاده مشکین‌شهر جنب اداره تبلیغات اسلامی مراجعه و شکایت خود از واحد صنفی متخلف را گزارش نمایند تا اگر حقی ضایع شد با معرفی به ارگان‌های مربوطه مراحل قانونی ا طی نماید.

وی به سومین روش رسیدگی به تخلفات اصناف اشاره کرد و ابراز داشت: گشت مشترکی با حضور بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، فرمانداری، شبکه بهداشت و ادارت مربوطه و تخصصی مانند شرکت نفت و … در زمان‌های معین و سرزده از واحدهای صنفی انجام و موارد و تخلفات صورت گرفته با تکمیل فرم ویژه به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اهر به پرونده‌های تشکیل یافته از اصناف متخلف نیز اشاره کرد و گفت: در طول اسفندماه ۹۶ در ۵۲۶ بازرسی انجام‌گرفته ۴۰ مورد برای اصناف متخلف پرونده تشکیل‌شده که ابتدا به‌صورت ارشادی، تذکری و در صورت ادامه تخلفات به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شوند.

علمی در خصوص تنظیم بازار میوه شب عید نیز عنوان داشت: بر اساس تصمیم کمیته تنظیم بازار، میزان نیاز بازار شب عید شهرستان بر اساس با پیشنهاد اداره جهاد کشاورزی و تعاونی روستایی خریداری و باقیمت مصوب ۱۹۰۰ تومان برای سیب و پرتقال ۱۵۰۰ تومان در فروشگاه تعاونی روستایی و مراکز مشخص در دسترس همشهریان قرارگرفته است که در این مورد نیز بازرسی‌های لازم انجام می‌گیرد.