به گزارش اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در آیین افتتاح مرغداری گوشتی ۲۰ هزار قطعه‌ای عبادپور در روستای اشدلق شهرستان اهر با ابراز تأسف از این‌که بر اساس نیازهای کشورهای مشتری گوشت مرغ نمی‌توانیم در کشور گوشت مرغ تولید کنیم، اظهار داشت: برخی کشورها برای خرید گوشت مرغ از ایران معیارهایی را تعیین می‌کنند که متأسفانه آن معیارها رعایت نمی‌شود به همین دلیل در صادرات مشکلاتی به وجود می‌آید.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی بیشتر از این هراس دارد که بیش از نیازها گوشت مرغ تولید و باعث زیان دهی مرغداران شود و بر همین علت سعی می‌کنند تا مجوز راه‌اندازی مرغداری جدید در کشور صادر نکنند اما انتظار داریم جهاد کشاورزی برای صدور مجوز حین احداث مرغداری‌ها مانع‌تراشی نکند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خطاب به جهاد کشاورزی شهرستان و آذربایجان‌شرقی گفت: به‌جای این‌که مرغداری‌های فاقد مجوز را تعطیل کنید در سریع‌ترین زمان ممکن مجوز صادر کنید تا خللی به تولید وارد نشود.

عبدالهی با اشاره به این‌که تعطیلی هر واحد تولیدی به هر بهانه‌ای در واقع خیانت به تولید در کشور است، تصریح کرد: اگر در کشور قصد حمایت از تولید داخلی است بایستی بیشتر به حمایت از تولیدکنندگان توجه کنیم و در کنار آن اگر تخلفی هم شده از راه‌های قانونی اقدام شود در حالی که با حمایت از تولیدکنندگان می‌توان زمینه اشتغال را افزایش داد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در کشور قوای سه‌گانه روش و سیستم مدیریتی را به‌گونه‌ای پیچیده کرده‌اند که باید گفت این‌ها روش‌ها بیشتر ضد تولید است و خروج از این سیستم بیمار افراد با جراتی می‌خواهد این در حالی است که مدیران می‌دانند برخی دستورالعمل‌ها مغایر با حمایت از کالای ایرانی است اما به‌ناچار مجبور هستند تا به این دستورالعمل‌ها عمل کنند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی فقط بلد هستند تا واحدهای تولیدی را به دلیل و بهانه‌ای تعطیل کنند اما این را که بتوانند موانع تولیدکنندگان را رفع کنند بلد نیستند.

عبدالهی بابیان اینکه در جریان حضور در روستاها و بررسی مشکلات آن‌ها، یکی از روستائیان از این‌که دو هفته بوده که از آب محروم مانده بودند انتقاد کرد، گفت: دستگاه مربوطه در توجیه می‌گوید اعتبار برای آب‌رسانی نداریم مگر می‌شود به روستائیان گفت اعتبار نداریم آب نخورید! اگر لازم باشد باید اداره را بفروشند تا به روستایی آب‌رسانی کنند و اگر این‌که نمی‌توانید آب‌رسانی کنید درب اداره را ببندید.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه علی‌رغم احترامی که به رئیس‌جمهور قائل هستم و با دولت همفکرم به تفکیک وزارتخانه‌ها در کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت رأی منفی دادم، ابراز کرد: بنده گفته‌ام هر سازمان و وزارتخانه‌ای که به بدنه دولت اضافه شود رأی نمی‌دهم و سعی می‌کنم کسی هم‌رأی ندهد، معتقدم به‌اندازه کافی دولت پروار است و افزایش دستگاه‌های جدید هزینه‌بر دولت تحمیل می‌کند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس یادآور شد: مثلاً در یکی از پروژه‌های مسکن مهر تا به حال سه بار هیئت‌مدیره انتخاب‌شده و هر سه آن‌ها به اموال مردم خیانت کرده‌اند متأسفانه نشده حداقل یکی از این‌ها امانت‌دار باشد و اگر قرار است اتحادیه مرغداران در اهر تشکیل شود افراد صالح و پاکدست برای هیئت‌مدیره و مدیرعاملی انتخاب کنند.