به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالفضل بابایی دایلاری، رئیس شورای اسلامی شهر اهر در ادامه دیدار با نماینده منتخب مردم اهر و هریس، فرماندار و مدیران شبکه بهداشت اهر اظهار کرد: با توجه به این‌که وضعیت زباله‌گاه اهر طی روزهای گذشته حاشیه‌ساز شده است، در این راستا ابتداعاً با تعویه درب و استقرار نگهبان از ورود زباله‌گردها و سایر افراد به محدوده زباله‌گاه اهر جلوگیری می‌شود.

وی افزود: آن دسته از چوپانانی که در زباله‌گاه اقدام به چرای دام کرده بودند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند و اگر هم فردی در آن محدوده مشاهده شود سریعاً به مراتب ذی‌ربط گزارش ارجاع می‌شود و به لحاظ اینکه دادستان نیز به این قضیه حساس شده‌اند قرار بر این شده تا هر نقطه‌ای از شهر از این قبیل موارد مشاهده شد سریعاً از طریق دستگاه قضایی اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر بابیان این‌که محل فعلی دفن زباله در اهر استاندارد نیست، گفت: با همکاری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محلی جدیدی برای دفن زباله در محور جاده مشگین‌شهر تعیین کرده‌ایم و موارد تخصصی از جمله دفع شیرابه و آلودگی زیست محیطی را جهت بررسی به مشاور تخصصی معرفی شده از سوی محیط زیست داده‌ایم تا محل استانداردی بتوانیم آماده کنیم.

بابایی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام یافته، راه‌اندازی مجدد کارخانه کمپوست اهر به دلیل بُعد مسافت، توجیه اقتصادی ندارد، چراکه باید ابتدا زباله‌ها را به کارخانه کمپوست منتقل و پس از تفکیک دوباره مابقی را به محل دفن حمل شود، در حالی که زباله‌ها ابتدا در منازل و در خارج از منزل توسط زباله‌گردها و بعد از آن توسط پاکبانان تفکیک می‌شود، نهایت زباله‌های تَر به محل دفن منتقل می‌شود.

وی ادامه داد: شورای شهر اهر به مشاور طرح محل دفن زباله که از سوی حفاظت محیط زیست معرفی شده، پیشنهاد داده تا در کنار تعیین محل دفن، در کنار آن محلی برای ایجاد کارخانه کمپوست را بررسی کنند، امیدواریم کارخانه کمپوست موجود را نیز تعیین تکلیف کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر با تاکید بر این‌که به تمامی تعهدات و قول‌هایی که داده‌ایم عمل می‌کنیم، گفت: در بازخوردهایی که از شهروندان دریافت می‌کنیم، تغییر و تحول در شورا و شهرداری اهر شاهد پیشرفت روبه جلو هستیم و تعهداتی که از دوره چهارم شورا باقی مانده را تا پایان فصل کاری عملی می‌کنیم.

بابایی ابراز داشت: تمامی مصوبات شورای شهر اهر که خارج از قانون نبود به تایید خیئت انطباق قرار گرفته است که لازم می‌دانم از فرماندار از این بابت تشکر کنم.

وی با تاکید بر این‌که شورای اسلامی شهر اهر تا به امروز ۳۱۰ جلسه داشته است، گفت: بیش از ۸۶ جلسه از مجموع جلسات شورا، در دوره هیئت‌رئیسه فعلی ترتیب یافته است و امیدوارم با عملی شدن تعهدات مس سونگون، بتوانیم کمربندی غربی اهر را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.