به گزارش اهرامروز به نقل از خانه ملت، احمد محرم‌زاده یخفروزان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۶ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: مردم و خانواده شهدا از عملکرد هیأت‌های نظارت و اجرایی در بررسی صلاحیت کاندیداها شورای اسلامی شهر و روستا در بیشتر استان‌ها که اقدام ناصواب کرده‌اند، گلایه‌مندند چرا که افرادی که صلاحیتشان تأیید می‌شد، رد شدند و آنهایی که با داشتن پرونده‌های تخلف کلان و گاهاً با دهن کجی به نظام جمهوری اسلامی ایران تأیید شد و لذا از رئیس مجلس می‌خواهم نسبت به بررسی پرونده‌های مشکل‌دار اقدام جدی به عمل آورده و بازنگری جدی شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: من از طرف مردمی با تمدنی بزرگ آمدم، منطقه ارسباران از سوی مقام معظم رهبری منطقه شجاعت و ایثار نامگذاری شد و ای نمایندگان و دولتمردان، این منطقه با ارزش و با ظرفیت و سرشار از معادن و امکانات خدادادی و زمین‌های حاصل‌خیز متأسفانه با خیل کثیری از جوانان بیکار مواجه هستند و دلیل آن نیز عدم توسعه متوازن در سطح کشور و استان است و عدم توجه به صنایع تبدیلی کشاورزی یکی دیگر از مشکلاتی است که در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: جناب وزیر ورزش پروژه استادیوم ۵۰۰۰ نفری اهر با وجود تخصیص اعتبار و مشخص شدن پیمانکار هنوز آغاز نشده و به حال خود رها شده است و انتظار مردم این منطقه این است که این پروژه سریعتر آغاز شود. همچنین آقای وزیر جهاد شما را سوگند می‌دهم به مشکلات باغداران و کشاورزان رسیدگی کنید و برای تهیه نهاده‌های کشاورزی روستاییان اقدام عاجل شود و تسهیلات کم بهره و استمهال وام‌ها مخصوصا خسارت دیدگان تگرگ را در دستور کار قرار دهید.

محرم‌زاده یخفروزان خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر چه سریعتر باید نسبت به ابطال پروانه بهره‌برداری معادنی که فعالیتی در آن صورت نمی‌گیرد، اقدام شود و به مسئولین استانی دستور داده شود به مشکلات کارخانجات و مناطق صنعتی رسیدگی شود. همچنین از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهم مدارک تحصیلی معلمان را اعمال نموده و مشکلات نهضتی و کارنامه سبزی‌ها را حل کند.