به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در مراسم گرامیداشت روز پرستار که در بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: تا زمانی که امنیت و سلامت جامعه پایدار است کسی قدر این نعمات را شاید آن‌طور که باید و شاید به‌خوبی درک نکند اگر کسی میلیاردها ثروت داشته باشد ولی از امنیت و سلامت جسمانی برخوردار نباشد ثروت او بی‌ارزش است.

وی با اشاره به این‌که دولت یازدهم و دوازدهم با اینکه در حوزه‌های مختلف اقدامات جدی داشته اما در حوزه بهداشت و درمان نیز تحولات بزرگی را آفریده است، گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از ارزشمندترین اقدامات دولت تدبیر و امید برای بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و درمانی بوده و این طرح شرایطی فراهم کرده تا کم‌درآمدترین قشر جامعه از این طرح برخوردار شوند اما اجراکنندگان طرح تحول نظام سلامت که پرستاران و پزشکان هستند از خود طرح نیز اهمیت بیشتری دارند.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان در شهرستان اهر با همت پرسنل خدوم و زحمت‌کش این حوزه و مسئولین شهرستانی و استانی فراهم‌شده ولی مهم‌تر از این زیرساخت‌ها نحوه ارائه خدمات به مردم است چون مردم انتظار دارند خدمات مطلوب‌تری نسبت به گذشته ارائه شود.

محمودی بر لزوم توجه مسئولین، پزشکان و پرستاران به ارائه خدمات و تکریم مردم در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها تأکید کرد، افزود: اینکه چگونه خدماتی به مردم ارائه می‌شود و یا آن‌ها از این خدمات رضایت دارند یا خیر برای مسئولین و کادر درمانی بیمارستان‌ها و شبکه بهداشت و درمان مهم است.

وی بابیان این‌که اقدامات پرستاران و پزشکان ثانیه‌ای است چون اگر به‌موقع عمل نکنند سلامت مردم به خطر می‌افتد که بر همین اساس گفته می‌شود پرستاری یکی از سخت‌ترین مشاغل جامعه است، گفت: هیچ پزشکی نمی‌تواند وقتی کسی به عمل جراحی نیاز دارد به زمان دیگری موکول کند چراکه اقدامات پرستاران و پزشکان لحظه‌ای و ثانیه‌ای انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اهر ساختار شبکه بهداشت و درمان را برای مردم مهم دانست، خاطرنشان کرد: روز پرستار بهانه‌ای برای دلجویی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی این قشر زحمت‌کش است، این زحماتی که پرستاران متحمل می‌شوند با هیچ‌چیزی قابل جبران نیست.

انتهای پیام/